اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: آمریکا به دنبال یک «رویکرد چندمرحله‌ای» برای موضوع هسته‌ای ایران است

کاخ سفید شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به دنبال یک رویکرد چندمرحله‌ای برای موضوع هسته‌ای ایران است که در آن در قبال متوقف شدن پیشرفت بیشتر برنامه هسته‌ای ایران، کاهش تحریم‌های محدود و برگشت‌پذیر را به تهران پیشنهاد دهد.

کاخ سفید: آمریکا به دنبال یک «رویکرد چندمرحله‌ای» برای موضوع هسته‌ای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، کاخ سفید، شب گذشته در بیانیه‌‌ای نادر اعلام کرد که به دنبال یک «رویکرد چندمرحله‌ای» برای موضوع هسته‌ای ایران است که طبق آن در قبال متوقف شدن پیشرفت بیشتر برنامه هسته‌ای ایران، کاهش تحریم‌های محدود و برگشت‌پذیری را به ایران پیشنهاد می‌دهد.

دور جدیدی از گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) امروز، پنجشنبه در ژنو آغاز می‌شود.

«برنادت میهن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: گروه 1+5 در مذاکرات جدی و حقیقی با ایران مشارکت دارند که احتمال توافق قابل‌ تأیید دیپلماتیک را به وجود می‌آورند که طبق آن ایران از دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای منع می‌شود. ما قصد نداریم درباره جزئیات اظهار نظر کنیم. به طور کل، گروه 1+5 بر ایجاد یک رویکرد چندمرحله‌ای متمرکز است که در گام اول مانع از پیشروی برنامه هسته‌ای ایران می‌شود و بخش‌هایی از آن را به عقب باز می‌گرداند.

میهن در ادامه افزود: گام اول توجه به پیشرفته‌ترین فعالیت‌های هسته‌ای ایران، افزایش شفافیت به طوریکه ایران نتواند از پوشش گفت‌وگوها برای پیشرفت برنامه هسته‌ای خود استفاده کند و ایجاد زمان و فضا در حالیکه ما در خصوص توافق جامع مذاکره می‌کنیم، می‌باشد. در قبال این اقدامات مستحکم و قابل تأیید که نگرانی‌های 1+5 را در حین مرحله اول مورد توجه قرار می‌دهد، گروه 1+5 نیز کاهش محدود، هدفمند و برگشت‌‌پذیر تحریم‌ها است که البته هیچ تأثیری بر ساختار و معماری تحریم‌های کلیدی ما را نمی‌گذارد. ساختار تحریم‌های کلیدی ما تا زمانیکه توافق نهایی، جامع و قابل تأییدی حاصل شود و نگرانی‌های جامعه بین‌الملل رفع شود، به قوت خود باقی می‌ماند.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی در ژنو اعلام کرد که گروه 1+5 خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران برای 6 ماه در قبال کاهش موقت تحریم‌ها شده‌اند.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که تحمیل هرگونه تحریم‌های جدید علیه ایران در این مرحله به شدت مذاکرات را تضعیف می‌کند.

این مقام ارشد آمریکایی که روز چهارشنبه به خبرنگاران در ژنو گزارش می‌داد، تصریح کرد که بعنوان بخشی از چارچوب مرحله اول، 1+5، خواستار تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شیوه‌ای هستند که برای مذاکره در خصوص توافق جامع زمان به وجود می‌آورد. این مرحله شامل سطوح و مقادیری از غنی‌سازی اورانیوم، ذخایر مواد، قابلیت تأسیسات هسته‌ای ایران که شامل سانتریفیوژهای نصب شده و اجرایی شده می‌شود و همچنین نظارت بین‌المللی می‌شود.

این مقام آمریکایی تأکید کرد که این کاهش تحریم‌های موقت تنها برای 6 ماه است و اگر ایران تعهدات مرحله اول را عملی نکند و تحریم‌های اقتصادی مجدداً علیه ایران تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول