اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی شهر قدس:

مراسم عزاداری سالار شهیدان با نظم و امنیت کامل در حال برگزاری است

فرمانده نیروی انتظامی شهر قدس گفت: برگزاری مراسم و آیین‌های سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان در این شهرستان با نظم و امنیت کامل در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری سالار شهیدان با نظم و امنیت کامل در حال برگزاری است

حجت‌الله کرمی‌زند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر قدس گفت: هر ساله مردم ولایی و عاشق اهل بیت (ع) در سراسر ایران با شکوه تمام مراسم سوگواری و عزاداری دهه‌های اول و دوم محرم را برگزار می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان قدس نیز مردم از هفته‌های گذشته مقدمات برگزاری مراسم سوگواری محرم را فراهم کرده و حرکت دسته‌‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از شب اول محرم آغاز شده است.

*تامین نظم مراسم عزاداری با همکاری هیئت‌های مذهبی در شهر قدس

این فرمانده ارشد نظامی گفت: نیروی انتظامی نیز از دو ماه قبل برای برقراری نظم و امنیت این مراسم برنامه‌ریزی لازم را داشته و رویکرد اصلی ما تامین نظام با همکاری هیئت‌های مذهبی است.

کرمی‌زند ادامه داد: به همین دلیل امسال نیز طرح همیار محرم را در شهرستان قدس با همکاری مدیران هیئت‌ها و تکایای مذهبی در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان داشت: بر اساس طرح همیار محرم، مدیران هیئت‌های مذهبی 4 نفر را به نیروی انتظامی معرفی و این افراد با همکاری پلیس نسبت به تامین نظم مراسم و امنیت عزاداران و سوگواران اقدام می‌کنند.

*بیش از 2 هزار و 800 همیار محرم در شهر قدس فعال هستند

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 800 نفر از سوی هیئت‌ها به پلیس معرفی و در قالب همیار محرم مشغول فعالیت هستند.

کرمی‌زند تاکید کرد: دستورالعمل‌هایی نیز در این حوزه به اطلاع مدیران هیئت‌های مذهبی رسیده و هر کدام از همیاران محرم در زمان برگزاری مراسم سوگواری وظائف خاصی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: از سوی دیگر نیروی انتظامی با افزایش گشت‌های سیار تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به سوگواران حسینی (ع) در شهرستان قدس به کار بسته و امیدواریم امسال نیز آیین‌های مذهبی ویژه دهه اول و دوم محرم به بهترین شکل در قدس انجام شود.

کرمی‌زند در پایان اظهار داشت: تا امروز که روزهای نخست محرم را پشت سر گذاشته‌ایم، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان با همکاری هیئت‌های مذهبی و به ویژه همیاران محرم در امنیت و نظم کامل برگزار شده و این روند به طور قطع تا پایان محرم و صفر امسال تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/2302/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول