اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بیستم آبان ماه برای کنترل بیماری نیوکاسل

طرح واکسیناسیون رایگان طیور در استان سمنان اجرا می‏شود

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور برای کنترل سویه‏های در گردش بیماری نیوکاسل در استان سمنان از بیستم آبان ماه اجرا می‏شود.

طرح واکسیناسیون رایگان طیور در استان سمنان اجرا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، رحیم خالقیان پیش از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان افزود: خوشبختانه با تهیه واکسن بیماری نیوکاسل از سازمان دامپزشکی کشور، طرح واکسیناسیون رایگان طیور برای کنترل سویه‏های در گردش بیماری نیوکاسل از بیستم آبان ماه سال‌جاری در سطح طیور بومی استان توسط بخش غیردولتی دامپزشکی به شکل رایگان اجرا خواهد شد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه اکثر پرندگان نظیر مرغ، خروس و سایر طیوری که به شکل غیرصنعتی در روستاها نگهداری می‌شوند، گفت: این طیور نسبت به بیماری نیوکاسل حساس هستند.

خالقیان ادامه داد: در صورتی که که طیور بومی به بیماری نیوکاسل مبتلا ‌شوند، ضمن اینکه گله‌های طیور بومی دچار تلفات و خسارت می‌شوند، به عنوان مخزن بیماری عمل کرده و می‌تواند زمینه‌هایی برای انتشار این بیماری را در مرغداری‌های صنعتی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مکان اجرای این طرح در اطراف مرغ‏داری‌های صنعتی است، گفت: انجام واکسیناسیون در اطراف این واحدها علاوه بر ایجاد ایمنی در طیور بومی مقابل بیماری نیوکاسل، تضمین کننده سلامت و ایمنی مرغداری‏های صنعتی برابر بیماری نیوکاسل است.

انتهای پیام/2249/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول