اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نویسنده کتاب

کتاب «گردان قاطرچی‏ها» در ایوانکی نقد شد

رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان گرمسار گفت: برنامه نقد کتاب «گردان قاطرچی‏ها» با حضور داوود امیریان، مؤلف این اثر برگزار شد.

کتاب «گردان قاطرچی‏ها» در ایوانکی نقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان، رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان گرمسار در این مراسم افزود: این اثر یک رمان ویژه نوجوانان است که برگرفته از خاطرات حضور نوجوانان در حماسه دفاع مقدس و دارای مضمونی طنز است.

حسن نورمحمدی تصریح کرد: این کتاب توسط داوود امیریان به نگارش درآمده و تاکنون ده‏ها بار تجدید چاپ شده است.

وی گفت: نویسنده این کتاب از جمله نویسندگان در عرصه ادبیات کودکان و نوجوانان بوده که بیشتر به تألیف خاطره‏نویسی از وقایع دفاع مقدس می‏پردازد و تاکنون ده‏ها جوایز از جشنواره‏های ادبی کتاب سال دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است.

نورمحمدی هدف از برگزاری این گونه جلسات را ترویج و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید، آشنا کردن بیشتر مخاطب با تفکر و اندیشه‏های مؤلف و زمینه‏سازی برای انتقال نظرات نویسنده و مخاطب دانست. در بخشی از این جلسه، نویسنده این کتاب به بازگویی گوشه‏هایی از خاطرات جذاب دوران نوجوانی خود از دفاع مقدس پرداخت.

امیریان از نوجوانان به عنوان رزمندگان بی‏ادعا و گمنام و بسیار مؤثر در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی یاد کرد.

وی ترسیم رخدادهای دوران طلایی دفاع مقدس را با یک نگاه واقع‏بینانه برای نسل جوان و نوجوان ابزاری تاثیرگذار برای حفظ ارزش‏ها و آرمان‏های انقلاب و شهدا ذکر کرد.

این نویسنده افزود: از شهیدان محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی به عنوان حماسه‏سازان تاریخ ایران می‏توان نام برد و آنها الگوهای کاملی برای نوجوانان هستند.

در این برنامه، جمع کثیری از نوجوانان از شهرستان‏های گرمسار و آرادان شرکت کردند.

انتهای پیام/2249/ط/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول