اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر ورامین:

احداث ورزشگاه 5 هزار نفری به ‌اندازه مترو برای ورامین اهمیت دارد

عضو شورای اسلامی شهر ورامین با اشاره به ضرورت احداث ورزشگاه 5 هزار نفری ورامین گفت: ورزشگاه 5 هزار نفری به‌اندازه مترو برای ورامین اهمیت دارد.

احداث ورزشگاه 5 هزار نفری به ‌اندازه مترو برای ورامین اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جعفر اردستانی صبح امروز در نشست‌ شورای اسلامی ورامین به ایراد سخن پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین در نطق پیش از دستور خود به اهمیت احداث ورزشگاه 5 هزار نفری ورامین پرداخت.

وی در نطق پیش از دستور جلسه شورای اسلامی شهر ورامین گفت: همه ما عضویت شورای اسلامی شهر ورامین را پذیرفته‌ایم تا با همفکری و هم‌افزایی بتوانیم شهر ورامین را به نحوی برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم که با انجام اقدامات عملیاتی در زمینه‌های مختلف عمرانی، شهرسازی و فرهنگی اجتماعی در جهت توسعه و عمران شهر قدم‌های مؤثر و محکمی برداشته شود. در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که مردم از شورا و شهرداری انتظار دارند اقدامات عاجلی در مورد سه موضوع مهم انجام دهند.

اردستانی در تشریح موضوعات مدنظر خود عنوان کرد: تعیین تکلیف و نهایی شدن فراهم نمودن زمین جهت احداث ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران، که استقرار قطعی این کار تبعات مثبت و ارزنده بسیار زیادی در موضوعات امنیت اجتماعی و اقتصادی شهر ورامین خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین ادامه داد: مترو شهر ورامین به‌عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان که خوشبختانه با همت و پیگیری‌های انجام شده به مراحل خوبی رسیده و امیدوارم با هماهنگی به وجود آمده بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر و استمرار پیگیری‌ها در عملیات اجرایی آن تسریع شود.

وی در ارتباط با ورزشگاه 5 هزار نفری ورامین عنوان کرد: ورزشگاه 5 هزار نفری شهر ورامین که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است و با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری 52 هزارمترمربع زمین به این امر اختصاص پیدا کرده ولی گویا اخیراً به دلیل طراحی نقشه ورزشگاه با پبش‌بینی 57 هزار مترمربع زمین بین شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش و امور جوانان با مسئولان ورزشی و مسئولان سیاسی شهرستان اختلاف نظر بوجود آمده که پیشنهاد می‌کنم به‌دلیل اهمیت موضوع ورزش و جلوگیری از برگشت بودجه تخصیص یافته و همچنین پایدار ماندن ردیف این پروژه در بودجه سالانه کشور همانند موضوعات مترو و زمین ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران نشستی با حضور مسئولان ارشد شهرستان و شهردار و مالک زمین همجوار ورزشگاه در محل شورای اسلامی شهر تشکیل و نسبت به این موضوع تصمیمات لازم و فوری اتخاذ شود.

اردستانی افزود: قبل از توجه به مسائل بهداشتی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهر و تلاش برای ارتقای این موضوعات، جان شهروندان از همه این موارد مهم‌تر است زیرا همه برنامه‌ها برای وجود شهروندان است. اما اگر تدابیری برای حفظ جان آنها نداشته باشیم؛ دیگر برنامه‌ها بی‌فایده است.

عضو شورای اسلامی ورامین تصریح کرد: طرح‌های ترافیکی شهر در بعضی موارد نه تنها تسهیل در رفت و آمد عابران و خودروها نیست بلکه تهدید برای جان عابرین و طولانی شدن زمان توقف خودروها در ترافیک است همانند آنچه در چهارراه بازار اتفاق افتاده که موجب ترافیک شدید در خیابان 15 خرداد و مزاحمت برای عابرین در خیابان شهید زواره شده است و همچنین در تقاطع خیابان حافظ و بلوار رسالت، جدول‌کشی‌های غیرفنی جان عابرین را به خطر می اندازد چراکه مجبورند برای عبور از عرض خیابان‌ها چندین مانع را با جهش و پرش طی کنند. در قبال دانش‌آموزان و بانوان و حتی پیرمردانی که با ترس و اضطراب در این مسیر رفت و آمد می‌کنند همه ما مسئولیم.

وی گفت: نرده‌کشی‌ها در زیر پل‌های عابرپیاده نیازمند تجدیدنظر است تا با افزوده شدن بر طول آنها به ویژه در شهرک مدرس و خیرآباد عابران را ترغیب کند که به جای عبور از عرض مسیر پر خطر جاده از روی پل‌های عابرپیاده گذر کنند تا دیگر شاهد حوادثی نباشیم که جان شهروندان را می‌گیرد یا موجب مصدومیت شدید آنها می‌گردد که البته در بلوار شهید چمران، روبروی بیمه درمانی کارخانه قند هم این معضل وجود دارد که پل عابر هم ندارد. امید دارم با تدبیر شورای اسلامی شهر جهت تبدیل این پل‌ها به پله‌های برقی در بودجه سال آینده توجه لازم صورت گیرد.

اردستانی افزود: در میدان‌های شهر ما همانند میدان بسیج و میدان ولیعصر جهت ایجاد نظم ترافیکی سرعت‌گیر نصب شده در حالی که قطعاً با احداث دوربرگردان ها قبل از میادین فوق یا نصب علائم و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هم منظر زیبای شهری به‌وجود می‌آید و هم موجب ارتقاء فرهنگ ترافیکی شهروندان می‌شود.

عضو شورای اسلامی ورامین با تاکید بر اینکه گره ترافیکی خیابان شهدا حدفاصل خیابان مهدیه تا خیابان امام حسین علیه‌السلام نیازمند تغییر جهت رفت و آمد خودروها در خیابان مهدیه است، بیان داشت: همچنین معضل ترافیکی پیچ چوبری و احداث میدان پلیس لاینحل باقی مانده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم نشستی با حضور مسئولان راهور و شهردار تشکیل شود تا موارد ترافیکی شهر بررسی شود.

وی بیان داشت: دامداری‌ها در محدوده قانونی شهر در نقاط مختلف از جمله ده شریفا، عمروآباد، کاظم‌آباد، کهنه گل و قسمت شمالی بلوار رسالت و راه‌آهن حدفاصل زیرگذر طالقانی تا باغ صالح موجب انتشار بوی نامطبوع و مشکلات بهداشتی برای اهالی است که ضروری است با همکاری جهاد کشاورزی و کمیسیون بند 20 ماده 5 شهرداری اقدام عاجلی صورت گیرد.

اردستانی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه پیگیری موضوع حقوقی رسیدگی به پیامکی مبنی بر خیانت شورای اسلامی شهر به کجا انجامید و نتیجه آن چه شد؟ گفت: تجهیزات اداری و تشکیلاتی و مبلمان شورا نیازمند اصلاح و تعمیر یا خرید وسایل ماست از جمله کمی صندلی‌ها و مستهلک شدن صندلی‌های فعلی که توجه بیشتری را می‌طلبد و نیز در مورد محل ساخت ساختمان شورا هم تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی شایسته در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد: خلاء اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شورا به ویژه در مورد موضوعات مترو و واگذاری زمین ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران و سایر تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات شورا خبررسانی و اطلاع‌رسانی آن برای مردم به شدت احساس می‌شود که فعال بودن و به‌روز بودن موضوع اطلاع‌رسانی ضروری است.

عضو شورای اسلامی ورامین تصریح کرد: ضبط جلسات به ویژه نشست‌هایی که مدعوین و مسئولانی برای هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در جلسات حاضر هستند با گذشت دو ماه از شروع به کار عملیاتی نشده که درخواست اجرایی شدن این موضوع را دارم.

انتهای پیام/2462/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول