اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح سناتور جمهوری‌خواه آمریکا برای جلوگیری از کاهش تحریم‌ها علیه ایران

سناتور جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در حال بررسی طرحی است که طبق آن رئیس‌جمهور آمریکا نتواند تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد.

طرح سناتور جمهوری‌خواه آمریکا برای جلوگیری از کاهش تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «دیلی بیست»، در آستانه مذاکرات هسته‌ای 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) با ایران در «ژنو»، «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در حال بررسی طرحی است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را از کاهش تحریم‌ها علیه ایران، بازدارد.

کورکر در مصاحبه روز چهارشنبه با روزنامه دیلی بیست تصریح کرد: ما پیش‌نویس اصلاحیه‌ای را آماده کردیم تا دولت (اوباما) را محدود کنیم و قابلیت آنها را برای کاهش تحریم‌ها (علیه ایران) را غیرممکن کنیم، مگر آنکه اتفاقات خاصی رخ دهد.

وی با اشاره به دولت «باراک اوباما» گفت: آنها هم‌اکنون توانایی کاهش تحریم‌ها را دارد اما ما بسیار از شوق آنها برای حصول هرگونه توافقی نگران هستیم که طبق آن کارهایی را انجام دهند که برای کشور ما بسیار بد باشد.

کورکر تصریح کرد که زبان این طرح جدید طوری است که توانمندی دولت برای کاهش تحریم‌های کنونی علیه ایران را مسدود می‌کند، مگر آنکه ایران موافقت کند که در زمینه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود امتیازات زیادی را واگذار کند.

بر اساس این گزارش، طرح جدید، در صورتی که به تصویب برسد، چوب لای چرخ طرح‌های دولت اوباما برای استفاده از اقدامات اعتمادساز که شامل کاهش برخی از تحریم‌های ایران بعنوان ابزاری برای ادامه مذاکرات هسته‌ای قرار می‌دهد.

طبق طرح کورکر، تا زمانیکه ایران با توقف تمامی برنامه غنی‌سازی خود موافقت و به قطعنامه‌های کنونی شورای امنیت سازمان ملل وفادار نباشد، دولت اوباما اجازه کاهش تحریم‌ها را ندارد. ایران می‌بایست تمامی فعالیت رأکتور آب سنگین اراک را به حالت تعلیق درآورد، تمامی اقدامات و آزمایشات موشک‌های بالستیک را تعلیق کند و عاری از هرگونه تلاش برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای اش، باشد.

دولت اوباما از سناتورها درخواست کرده است که تعویق 60 روزه‌ای در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران به وجود آورند و «جو بایدن» معاون اوباما و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز 31 اکتبر دیداری را با سناتورهای آمریکایی درباره تحریم‌ها علیه ایران در پشت درهای بسته برگزار کردند و خواستار تعلیق تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول