اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی در دیدار با یک مقام انگلیسی:

از دخالت خارجی‌ در انتخابات افغانستان جلوگیری می‌کنیم

حامد کرزی در دیدار با وزیر دولت انگلیس در امور آسیای مرکزی بیان کرد از دخالت خارجی‌ در انتخابات افغانستان جلوگیری می‌کنیم.

از دخالت خارجی‌ در انتخابات افغانستان جلوگیری می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی در دیدار با «برونس وارسی» اظهار داشت که از دخالت خارجی‌ها و گروه‌های داخلی در امور انتخابات افغانستان جلوگیری خواهند کرد.

کرزی در این دیدار که کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مردم افغانستان بدون دخالت خارجی‌ در یک انتخابات شفاف، عادلانه و آزاد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

رئیس جمهور افغانستان روز چهارشنبه بیان داشت: مردم افغانستان به شخصی رأی دهند که برای همه قابل قبول باشد.

کرزی سفر هیئت انگلیس به سرپرستی وارسی وزیر دولت در امور آسیای مرکزی به افغانستان را مفید عنوان کرد و گفت: افغانستان خواستار ادامه همکار‌ های انگلیس با افغانستان به ویژه در بخش آموزش نیروهای افغان است.

رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از نحوه مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: همکاری غرب با افغانستان زمانی مفید واقع می‌شد که آنان به جای مبارزه با تروریسم در روستاهای افغانستان، این مبارزه را به مراکز تروریست‌ها در خارج از مرزهای افغانستان هدایت می‌کردند.

حامد کرزی هفته گذشته در سفر به انگلیس نیز از مداخله خارجی ها در امور انتخابات افغانستان هشدار داد.

وی با حضور در دانشگاه «آکسفورد» انگلیس اظهار داشت: انتخابات آزاد، شفاف و عاری از مداخلات داخلی و خارجی در تقویت دموکراسی در افغانستان مهم است.

رئیس جمهور افغانستان، نبود امنیت کامل را در کشور یکی از چالش‌های عمده عنوان کرد و گفت: هنوز هم افغانستان و متحدین بین‌الملل‌ اش از جمله ناتو و آمریکا نتواسته‌اند به این مشکل نقطه پایان بگذارند.

کرزی در این سخنرانی با اشاره به تلفات غیرنظامیان در افغانستان اشاره کرد و گفت: جنگ با تروریسم در روستاهای افغانستان نیست.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول