اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه:

مفاهیم کاربردی و اصیل اسلامی در عزاداری‌ها بیان شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: در مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید مفاهیمی بیان شود که جنبه کاربردی و عملی برای مستمعین داشته باشد.

مفاهیم کاربردی و اصیل اسلامی در عزاداری‌ها بیان شود

حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، ماه سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و مبلغان، رسالت بزرگی در اشاعه فرهنگ عاشورا دارند.

وی گفت: سومین امام شیعیان برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز از جان خویش گذشت و پیروان واقعی آن حضرت باید در راستای ترویج این فرایض واجب دینی بکوشند.

فاطمیان افزود: مراسم عزاداری امام حسین (ع) موقعیت مناسبی را فراهم می‌کند تا جوانان بیشتر از گذشته با سیره ائمه اطهار(ع) و فرهنگ ظلم‌ستیزی عاشورا آشنا شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه نقش هیئت‌های مذهبی را در تبیین فرهنگ ناب اسلامی کلیدی و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: دین از طریق منطق، استدلال و برهان در جامعه اسلامی و دینی نهادینه می‌شود.

وی عنوان داشت: اگر ما بخواهیم جوانان، دانشجویان و آحاد مردم مسلمان از این عزاداری‌ها در ماه‌های محرم و صفر بهره‌مند شوند باید به گونه‌ای رفتار کنیم که نمونه‌ای از یک عزادار واقعی باشیم و برنامه‌های مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی باید در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اثرگذار باشد.

وی گفت: در مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید مفاهیمی بیان شود که جنبه کاربردی و عملی برای مستمعین داشته باشد و فلسفه قیام امام حسین (ع) باید در زندگی و جامعه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول