اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفت‌وگو با العربیه

شرمن: ایران گام‌های مستحکمی برندارد، هیچ کاهش چشمگیری در تحریم‌ها پیشنهاد نمی‌دهیم/ رابطه با کشورهای عربی در اولویت قرار دارد

رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در مصاحبه با شبکه العربیه تصریح کرد تا زمانیکه ایران گام‌ مستحکمی در زمینه برنامه هسته‌ای خود برندارد، هیچ‌گونه کاهش تحریم‌ چشمگیر به ایران پیشنهاد نخواهد شد.

شرمن: ایران گام‌های مستحکمی برندارد، هیچ کاهش چشمگیری در تحریم‌ها پیشنهاد نمی‌دهیم/ رابطه با کشورهای عربی در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در 1+5 در مصاحبه با شبکه العربیه تصریح کرد تا زمانیکه ایران هیچ‌گونه گام‌های مستحکم در زمینه برنامه هسته‌ای خود برندارد، هیچ‌گونه کاهش تحریم‌های چشمگیر به ایران پیشنهاد نخواهد شد.

وندی شرمن در این مصاحبه که روز چهارشنبه پخش شد تصریح کرد که هیچ‌گونه کاهش تحریم‌های چشمگیر از جانب گروه 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) به ایران تازمانیکه این کشور گام‌های محکمی برندارد و به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص برنامه هسته‌ای اش پاسخ ندهد، پیشنهاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: ایران به دنبال کاهش تحریم‌ها است زیرا اقتصاد این کشور عمیقاً دچار آسیب شده است و می‌خواهد که آسایش را برای مردم کشور خود فراهم آورد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی تصریح کرد: ما هنوز به هیچ توافقی دست پیدا نکردیم. ما هنوز تحریم‌هایی را لغو نکردیم و در واقع در گام اول واکنش‌ محدودی در زمینه کاهش تحریم‌ها وجود خواهد داشت. ساختار و معماری تحریم‌های ما برای رسیدن به یک توافق جامع‌تر همچنان باقی خواهد ماند.

شرمن تأکید کرد که ایران موظف است در حین مذاکرات، سرعت برنامه هسته‌ای خود را کاهش دهد و گفت که بعد از حصول توافق با ایران، باید رسیدگی و نظارت خوبی (بر برنامه هسته‌ای ایران و نظارت بر توافقنامه) وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه که ما می‌خواهیم، حصول اطمینان از این است که برنامه هسته‌ای ایران بیش از این پیشرفت نمی‌کند، نه اینکه آنها همه چیز را متوقف کنند بلکه بیش از جایگاهی که هم‌اکنون در آن قرار دارد، پیشروی نکند و اینکه در حین اینکه ما در خصوص توافقنامه جامع مذاکره می‌کنیم، تا حدودی عقب‌نشینی کنند.

وندی شرمن با اشاره به نگرانی برخی کشورهای عربی همچون عربستان از صمیمی شدن رابطه ایران و آمریکا گفت که تعامل با ایران به رابطه آمریکا با کشورهای عرب خلیج (فارس) تأثیری نمی‌گذارد و واشنگتن رابطه با این کشورها را در اولویت بالایی قرار می‌دهد.

مصاحبه وندی شرمن در حالی منتشر شده است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از خاورمیانه دیدار می‌کند تا درباره سوریه، ایران، فرانید سازش اسرائیل و فلسطین به بحث و مذاکره بنشیند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول