اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فعالان صنعت پتروشیمی مطرح شد

حلقه مفقوده میان تولید‌کننده و مصرف‌‌کننده در محصولات پتروشیمی

فعالان صنعت پتروشیمی با حضور در نهمین نمایشگاه اصفهان‌پلاست از عدم ارتباط مناسب میان تولید‌‌کننده و مصرف‌کننده در محصولات پتروشیمی انتقاد کرده و خواستار رفع مشکلات موجود در این زمینه شدند.

حلقه مفقوده میان تولید‌کننده و مصرف‌‌کننده در محصولات پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نهمین نمایشگاه صنعت پلاستیک، لاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان فعالیت خود را از روز گذشته آغاز کرد، این نمایشگاه از 15 تا 18 آبان ماه و طی ساعات 15 تا21 برای بازدید‌کنندگان دایر است، 130 شرکت، مجموع مشارکت‌کنندگان نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان‌پلاست (لاستیک، پلاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته) را تشکیل می‌دهند.

*‌ ستاد تنظیم بازار، نوسانات قیمتی را در بازار کنترل می‌کند

ابراهیم یوسف‌زادگان از مسئولان صنایع پتروشیمی ایران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با اشاره به نوسانات قیمتی در بازار گفت: ستاد تنظیم بازار، نوسانات قیمتی را در بازار کنترل می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی با بیان اینکه تمام تلاش مسئولان بر این است که تاثیر تحریم‌ها را به حداقل برسانند، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال تلاش‌های شبانه‌روزی در راستای توسعه و ارتقای صنعت پتروشیمی، فعالیت هیچکدام از شرکت‌های زیر‌مجموعه صنایع پتروشیمی متوقف نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: صنایع پتروشیمی ظرفیت تولید 55 میلیون تن محصول را دارد که عمده این محصولات صادر می‌‌شود.

وی همچنین خواستار توجه به صنایع پایین‌دستی متناسب با افزایش تولید در صنعت پتروشیمی شد.

یوسف‌زادگان ضمن ابراز نا‌خرسندی ارسال محصولات تولیدی به خارج از کشور تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا زنجیره تولید تکمیل شود و واحد‌های پایین‌دستی نیز به چرخه تولید و مصرف اضافه شوند تا ارزش افزوده محصولات برای تولید‌کنندگان ایرانی ایجاد شود.

*‌ زمینه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های محصولات پتروشیمی فراهم شود

محمدرضا شاکری رئیس انجمن همگن ماشین‌سازان پلیمری نیز با بیان اینکه این نمایشگاه به نو‌آوری اختصاص دارد، گفت: میزان بازدید‌کنندگان و حضور تولید‌کنندگان در این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از مسئولان درخواست کرد تا زمینه حضور شرکت‌های خارجی و توجه عمومی به این نمایشگاه را فراهم کنند.

رئیس انجمن همگن ماشین‌سازان پلیمری تاکید کرد: نمایشگاه فعلی دارای اشکالات شکلی و موردی است و متولیان امر باید نسبت به رفع این اشکالات اقدام کنند.

*‌ انتقاد فعالان صنعت پتروشیمی از صادرات مواد اولیه پتروشیمی

سید رحیم مقیمی رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان پلاستیک از اینکه مواد اولیه به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان نمی‌رسد، انتقاد کرد.

وی ضمن نکوهش صادرات مواد اولیه پتروشیمی تصریح کرد: در حالی که تولید‌کنندگان برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند، صادرات این مواد عمل آزار د‌هنده‌‌ای است.

علیرضا لواسانی دبیر اتحادیه تولید‌کنندگان پلاستیک نیز با انتقاد از صادرات مواد اولیه پتروشیمی گفت: حلقه مفقوده‌ای میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده وجود دارد که باید برطرف شود.

*‌ حضور بیش از 100 شرکت در نهمین نمایشگاه اصفهان‌پلاست

به گزارش خبرگزاری فارس، نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان‌پلاست با مشارکت گسترده شرکت‌های پتروشیمی، صنایع تکمیلی پتروشیمی، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی 15 تا 18 آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود، مشارکت بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی در این گرد‌همایی در چهار گروه کالایی شامل مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات ساخته شده و نهایی و خدمات فنی و مهندسی صنایع تکمیلی پتروشیمی از ویژگی‌های این نمایشگاه محسوب می شود.

انتهای پیام/2301/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول