اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بخش صنایع و معادن:

برخی واگذاری‌ها به بخش خصوصی ناصحیح و انحراف از اصل 44 است/ تشکیل کارگروه برای اصلاح واگذاری‌ها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در امر خصوصی‌سازی، کارها باید به مردم واگذار شود اما برخی واگذاری‌های صورت گرفته در بخش معدن و صنایع معدنی ناصحیح بوده و انحراف از اصل 44 است، گفت: کار گروهی برای اصلاح واگذاری‌ها تشکیل شود.

برخی واگذاری‌ها به بخش خصوصی ناصحیح و انحراف از اصل  44 است/ تشکیل کارگروه برای اصلاح واگذاری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رضا رحمانی با اشاره به ضرورت هم راستا کردن دیدگاه‌ها برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده، در مقطعی از زمان، کشور 23 میلیارد دلار در حوزه صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کرد که منجر به احداث کارخانه‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، گل گهر، چادر ملو و غیره شد و همه به آن افتخار می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: مشکلات فعلی این حوزه و بی‌توازنی در زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی، در طول سه دهه گذشته رخ داده و اوج آن در سال‌های اخیر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی این کمیسیون برای تکمیل و اصلاح استراتژی توسعه معدن و صنایع معدنی، اظهار داشت: با تشکیل کارگروه‌هایی با همکاری دولت و مجلس، این استراتژی را اصلاح کنیم.

وی در ادامه خواستار تهیه گزارشی از وضعیت معدن و صنایع معدنی (تهدیدها و فرصت‌ها) و ارائه آن در صحن مجلس شد.

رحمانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به برخی موضوعات همچون محرومان، روستاها، کشاورزی و معدن توجه ویژه دارد، گفت: موضوعاتی همچون تحقیق و تفحص از مس و فولاد واصلاح قانون معادن، با رأی بالا در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: در امر خصوصی‌سازی، کارها باید به مردم واگذار شود اما برخی واگذاری‌های صورت گرفته در بخش معدن و صنایع معدنی ناصحیح بوده و انحراف از اصل 44 است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: کارگروهی برای اصلاح واگذاری‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/60002/ک/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول