اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فومن:

فومن آماده برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان است

فرماندار فومن از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در روز سوم امام حسین (ع) این شهرستان خبر داد.

فومن آماده برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن،  اسماعیل قربانزاده عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی تجمع بزرگ عاشورائیان این شهرستان اظهار کرد: با توجه به فرصت 10 روزه باقی مانده به برگزاری تجمع روز سوم امام حسین (ع)، اقدام‌ها باید جدی گرفته شود.

وی افزود: شهرستان فومن دار‌المومنین است و استقبال مردم از این برنامه مهم است.

فرماندار فومن، با بیان اینکه نیاز به وسیله ایاب و ذهاب برای حضور مردم در این برنامه نیست، گفت: تاکنون چندین هیئت برای حضور در این برنامه  آمادگی خود را برای شرکت در این برنامه اعلام کرده‌اند.

وی تصور دولتی بودن مراسم را صحیح ندانست و تصریح کرد: این مراسم کاملاً مردمی بوده و تنها دستگاه‌های دولتی پشتیبان و برنامه‌ریز این مراسم به عنوان حامی عمل می‌کنند.

قربانزاده سازماندهی و برنامه‌ریزی و تبلیغات وسیع از طرف دستگاه‌های مسئول را به صورت جدی خواستار شد و خاطرنشان کرد: بخشداران  و اداره اوقاف باید از امروز به هیئت‌های امنای مساجد اعلام و آنها نیز تبلیغات میدانی در سطح مساجد شهر و روستا را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تجمع مردم در ایام دهه محرم در سطح شهر فومن و روستاهای شنبه‌بازار، کلرم، سیاورد و کمامردخ، باید اطلاع‌رسانی مناسب به مردم در این تجمعات برای حضور در تجمع بزرگ عاشورائیان صورت گیرد.

فرماندار فومن، راه‌اندازی کمیته تدارکات پس از کمیته تبلیغات را در دستور کار ستاد برگزاری دانست و یادآور شد: کمیته نظم و امنیت نیز به مدیریت نیروی انتظامی تشکیل شود.

وی شهرداری فومن را موظف به ساخت جایگاه مداحان و تصویربرداران کرد و متذکر شد: تهیه سیستم صوتی قوی نیز با کمک دو شهردار دیگر ماکلوان و ماسوله به‌عهده شهرداری فومن است.

قربانزاده با اشاره به حدود 449 عضو شورا در شهرستان فومن، افزود: بخشداران باید آنها را ساماندهی کرده و در قالب یک هیئت عزادرای در محل تجمع حاضر کند.

وی خواستار حضور روسای ادره‌ها با مسئولیت معاون فرماندار در قالب یک هیئت شد و تصریح کرد: بیش از 144 آژانس و تاکسی تلفنی در شهرستان وجود دارد که آنها نیز باید در قالب یک هیئت با نظارت اتحادیه موسسه کرایه اتومبیل شهرستان و تاکسیرانی شهرداری حضور یابند.

فرماندار فومن، حضور بیش از 500 عضو هلال احمر در قالب یک هیئت را با ریاست رئیس هلال احمر شهرستان خواستار شد و گفت: 2 هزار خودرو در قالب آژانس‌های مسافری در سطح شهرستان وجود دارد که مدیریت پایانه شهرستان باید آنها را در قالب یک هیئت به مراسم عزاداری دعوت کند.

وی حضور هیئتی از سپاه و بسیج با نیروهای بسیجی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با بیش از یک‌هزار فرهنگی در قالب هیئتی در این برنامه معنوی حضور داشته باشد.

قربانزاده ساماندهی هیئت امنای بیش از 366 مسجد را با مدیریت اوقاف شهرستان در قالب یک هیئت ضروری دانست و یادآور شد: حضور نیروهای زیرپوشش کمیته امداد و ورزشکاران در قالب هیئت‌های جداگانه شکوه و عظمت خاصی را به همایش عاشورائیان می‌دهد.

وی خواستار حضور دانشگاهیان فومن و ایثارگران و جانبازان به همراه خانواده‌ها در قالب هیئت‌های عزاداری از دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید شد و تصریح کرد: اکنون که مسئولیت برگزاری همایش عاشورائیان را پذیرفته‌ایم باید به نحو مطلوبی این برنامه را برگزار کنیم.

فرماندار فومن از اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها خواست تا برای دعوت مردم و حضور آنها در همایش عاشورائیان با چهره‌های فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

وی متذکر شد: هیئت ورزش‌های بومی‌محلی با بیش از 2 هزار نفر نیرو که در اختیار دارد نیز در قالب یک هیئت برای حضور در همایش عاشورائیان دعوت شود.

انتهای پیام/2300/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول