اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سی‌ان‌ان: سوریه زرادخانه‌های سلاح شیمیایی‌اش را مخفی کرده است

یک رسانه آمریکایی مدعی شده گزارش‌های اطلاعاتی جدید آمریکا حاکی از آن است که سوریه زرادخانه‌های شیمیایی‌اش را مخفی کرده است.

سی‌ان‌ان: سوریه زرادخانه‌های سلاح شیمیایی‌اش را مخفی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی شد گزارش‌های مجامع اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که سوریه ممکن است برخی از سلاح‌های شیمیایی‌اش را پنهان کرده باشد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، اطلاعات محرمانه جدید آمریکا ادعا می‌کند دولت سوریه ممکن است زرادخانه‌های شیمیایی خود را به طور کامل اعلام نکرده باشد.

یک مقام گفته است: «این اطلاعات قطعی نیست اما در این مورد اطلاعاتی وجود دارند که از اطمینان ما خواهند کاست. آنها اخیراً کارهایی کرده‌اند که نشان می‌دهد سوریه آماده خلاصی از شر تمامی سلاح‌های شیمیایی‌اش نیست.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده با چند تن از مقامات آمریکایی که به آخرین اطلاعات درباره سوریه دسترسی دارند گفت‌وگو کرده و انها این خبر را تأیید کرده‌اند.

این مقامات گفته‌اند که اطلاعات جدید درباره زرادخانه‌های سوریه و سامانه‌های پرتاب مهمات، مانند کلاهک و خمپاره است که به سوریه توانایی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را می‌دهند.

علی‌رغم این، مقامات مذکور اشاره‌ای به اینکه این اطلاعات چگونه جمع‌آوری شده‌اند نکرده‌اند. عده‌ای از آنها اشاره کرده‌اند از تصاویر ماهواره‌ای برای گردآوری این اطلاعات استفاده شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول