اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فعال‌سازی بندر اقیانوسی ‌چابهار ‌باعث توسعه محور شرق کشور می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های چابهار مزیت بندر اقیانوسی آن است که فعال‌سازی آن می‌تواند باعث توسعه محور شرق کشور شود.

فعال‌سازی بندر اقیانوسی ‌چابهار ‌باعث توسعه محور شرق کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، محسن رضایی در نشستی با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار داشت، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های چابهار مزیت بندر اقیانوسی آن است، که فعال‌سازی آن می‌تواند باعث توسعه محور شرق کشور شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند در شکوفایی استان و زندگی مردم موثر واقع شود پیگیری طرح‌های توسعه ایی منطقه آزاد توسط مسئولان و همچنین دبیرخانه مجمع در این همایش است.

حامدعلی مبارکی افزود: مسئولان سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار می‌توانند موانع جذب سرمایه گذاری و فعالیت‎های توسعه‌ای را با تعامل مسئولان رفع کند

وی از میزبانی منطقه آزاد چابهاردر هفتمین نشست رسانه و سند چشم انداز و همکاری با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام استقبال کرد و گفت: با همکاری و برگزاری چنین همایش‌ها و کارگاه های آموزشی زمینه حضور صاحبان رای و اندیشمندان فراهم شده و این خود

زمینه ساز شناخت این عزیزان از ظرفیت‌های منطقه و بازنگری در رویکردهای ایشان در خصوص این منطقه استراتژیک می‌شود.

مبارکی اذعان داشت: چابهار به لحاظ داشتن توانمندی و پتانسیل‌های بالا می‌تواند برای تعاملات بین المللی برای کشورمان حائز اهمیت باشد.

وی همچنین با اشاره به بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد چابهار از جمله، قرارگرفتن در کریدور شمال – جنوب، موقعیت سوق الجیشی و ژئوپلتیک چابهار، دسترسی آسان و مقرون به صرفه به بازارآسیای میانه گفت: با این مجموعه عوامل و با تکمیل زیر ساخت‎ها و دیگر ضروریات از جمله ایجاد خط منظم کشتیرانی، راه آهن، فرودگاه بین المللی و توسعه اسکله‌ها و بنادر چابهار قابلیت این منطقه را برای تبدیل شدن به کلید توسعه محور شرق را فراهم کند.

شایان ذکر است 29 و 30 آبان ماه جاری هفتمین نشست تخصصی "رسانه و سند چشم انداز" توسط معاونت اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه تشخیص مصلحت نظام با همکاری منطقه آزاد چابهار برگزار می شود و مسئولین شورای هماهنگی مناطق آزاد، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیران مسئول و سردبیران نشریات و دبیران سرویس خبرگزاری ها و... حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/75004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول