اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دماوند خبر داد

هوشمندسازی 250 کلاس درس با کمک انجمن‏‌های اولیا و مربیان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: از 280 کلاس درس هوشمندسازی شده در سطح شهرستان دماوند،‌250 کلاس توسط انجمن‏‌های اولیا و مربیان هوشمندسازی شده است.

هوشمندسازی 250 کلاس درس با کمک انجمن‏‌های اولیا و مربیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدی‏‌عباسی عصر امروز در همایش انجمن‏‌های اولیا و مربیان شهرستان دماوند در سالن قدسیه آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: انجمن‏‌های اولیا و مربیان در سال تحصیلی گذشته، کمک‏‌های زیادی هم در بعد مالی و هم در بعد فکری و تغییر ساختار نظام آموزشی شهرستان انجام دادند.

وی همچنین به کاربردی کردن کتاب‏‌های «تفکر و پژوهش» و «کار و فن‏اوری» در مدارس اشاره کرد و افزود: هدف از آوردن این کتاب‌‏ها به مدارس که به همت انجمن‏‌های اولیا و مربیان انجام شد، ایجاد تفکر تحقیق و پژوهش مستمر بین دانش‌‏آموزان بوده است.

مشهدی‏‌عباسی در ادامه به لزوم توجه به سوادآموزی در منطقه اشاره و اظهار کرد:‌ تجربه و اذعان کارشناسان و مدیران نظام آموزشی کشور، نشان داده است که علت اصلی افت تحصیلی بیشتر دانش‌‏آموزان، بی‏‌سوادی والدین است.

وی فعالیت‏‌های گسترده و اجرای طرح‏‌های ریشه‌‏کن‏‌سازی بی‏سوادی در سطح کشور را نتیجه‏‌بخش خواند و گفت: با وجود این فعالیت‌‏ها، هنوز درصد کمی از بی‏سوادی در شهرستان دیده می‏‌شود که انجمن‏‌های اولیا و مربیان باید برای رفع این معضل نیز همکاری کرده و اولیای بی‏سواد را شناسایی و معرفی کنند تا مدارس نسبت به سوادآموزی آنان اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: نقش انجمن‏‌های اولیا و مربیان در ارتقای سطح آموزشی مدارس غیرقابل انکار است و اکنون این انجمن‏‌ها رفته رفته از جنبه صرفا مالی خارج شده و روی ارتقای کیفی آموزش تمرکز پیدا کرده‏‌اند.

وی ضمن بیان داستانی در خصوص تفکیک کلاس‏‌های یک مدرسه در انگلیس به تیزهوش و عادی و در نظر گفتن معلمان ویژه برای هر کلاس عنوان کرد: نام کلاس‌‏ها به عمد یا سهو، جابه‏‌جا می‏‌شود و معلمان بر اساس نام کلا‌س‏‌ها به کار خود مشغول می‏‌شوند،‌ غافل از اینکه معلمان در کلاس‏‌هایی که فکر می‏‌کنند، نیستند.

مشهدی‏‌عباسی ادامه داد: معلمی که فکر می‏‌کرد، در کلاس تیزهوشان است، مدام از بچه‏‌ها تعریف و تمجید می‏‌کرد و با الفاظی مثل دکتر و دانشمند آینده آنها را مورد مخاطب قرار می‏‌داده است و در عوض معلمی که فکر می‌‏کرده در کلاس دانش‌‏آموزان عادی است، مدام آنها را تحقیر می‏‌کرده و اجازه هیچ‏گونه سئوال یا فعالیتی را به آنها نمی‏‌داده و آنها را با الفاظی مثل خنگ و تنبل مخاطب قرار می‏‌داده است.

وی اضافه کرد:‌ در نهایت آخر سال دانش‌‏آموزان عادی نمراتی در حد دانش‏‌آموزان تیزهوش به دست آورده بودند و دانش‌‏آموزان تیزهوش افت تحصیلی بسیار چشمگیری داشتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند از این داستان این‏گونه نتیجه گرفت: تشویق و ایجاد انگیزه و یا برعکس تحقیر و سلب اعتماد به نفس توسط مربی و معلم،‌ نقش بسیار شگفت‌‏آوری روی پیشرفت یا پسرفت تحصیلی دانش‌‏آموزان دارد.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول