اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش

اعضای برتر انجمن‏‌های اولیا و مربیان دماوند تجلیل شدند

اعضای برتر انجمن‏‌های اولیا و مربیان مدارس شهرستان دماوند به همت آموزش و پرورش این شهرستان تجلیل شدند.

اعضای برتر انجمن‏‌های اولیا و مربیان دماوند تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ‌عصر امروز همایش انجمن‌‏های اولیا و مربیان مدارس شهرستان دماوند در سالن قدسیه آموزش و پروش دماوند برگزار شد.

در این همایش، از انجمن‏‌های اولیا و مربیان شهرستان دماوند که برگزیده وزارتی و شهرستانی شده بودند و نیز از اعضای برتر این انجمن‌‏ها تقدیر به عمل آمد.

همچینن با توجه به اینکه مدت اعتبار انتخابات رؤسای شهرستانی انجمن‏‌های اولیا و مربیان دو ساله است و این انتخابات در شهرستان دماوند در سال گذشته انجام شده بود، منتخبان سال گذشته در سمت خود ابقا شدند تا در جلسات مربوطه و نیز در جلسات شورای آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

کودکان باید الگوهای مناسب داشته باشند

یک کارشناس مسائل دینی و آموزشی نیز در این مراسم گفت: کودکان به شدت الگوپذیر هستند و باید الگوی مناسبی در زندگی داشته باشند.

حجت‏‌الاسلام کاظم فاتح‌‏دماوندی بیان کرد: متأسفانه اکنون الگوهای کودکان ما شخصیت‏‌های کارتونی خارجی هستند؛ در صورتی که ما الگوهای غنی ملی و مذهبی برای ارائه به کودکان خود داریم.

وی با بیان اینکه اگر کودک «آرنولد» یا «بن تن» را الگوی خود قرار دهد حرکاتش مثل آنها می‏‌شود، افزود: اما اگر الگوی کودک حضرت ابوالفضل (ع) یا حضرت قاسم (ع) باشد، منش و کردار این بزرگواران را یاد خواهد گرفت.

فاتح‌‏دماوندی ادامه داد: متأسفانه اکنون چهره دانشجو و دانش‏‌آموز بسیار تغییر کرده و در بسیاری از موارد ما چهره‌‏ای اسلامی را بین این قشرها نمی‏‌بینیم.

وی با بیان اینکه درست است که هر کس چهره یک مؤمن و معتقد را نداشته باشد دلیل بر مشکلات عمیق اعتقادی در وی نیست، اظهار کرد: تیپ و ظاهر فرد بخشی از روحیات و اعتقادات وی را نشان می‌‏دهد.

مقایسه نادرست کودکان از میان برداشته شود

این کارشناس مسائل دینی و تربیتی اضافه کرد:‌ اگر والدین معتقد و مؤمن با رفتار و نه صرفا گفتار، الگوی فرزندان خود باشند، مسلما خروجی این‏گونه خانواده‏‌ها افرادی غیرمعتقد یا دارای اعتقاد ضعیف نخواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را به دست خدا و خانه خدا بسپارند، افزود: کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری برنامه‏‌های متنوع مذهبی و فرهنگی، بهترین مکان برای تقویت اعتقادات کودکان و نوجوانان هستند.

فاتح‌‏دماوندی با ذکر اینکه محبت هر کس در دل کودک باشد از همان شخص پیروی می‏‏‌کند، بیان کرد: سعی کنیم محبت اهل بیت (ع) را در دل کودکان خود زیاد و آنان را با خصوصیات والای فردی این بزرگواران آشنا کنیم.

وی در ادامه به جنبه دیگر تربیت فرزندان نیز اشاره و عنوان کرد: پیشرفت‏‌های علمی گسترده در جامعه و مقام‌‏های بالا در المپیادهای علمی در جهان توسط کودکان همین مرز و بوم به دست آمده است.

این کارشناس مسائل تربیتی و دینی خاطرنشان کرد: آفرینش الگوهای علمی مناسب در بین اقوام و آشنایان، البته با رعایت عدم مقایسه نادرست، آنان را به افرادی موفق تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/2568/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول