اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران:

طرح تامین علوفه دامی در مازندران آماده اجرا است

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: طرح تامین علوفه دامی در مازندران به صورت پایلوت آماده اجرا است.

طرح تامین علوفه دامی در مازندران آماده اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رضا عظیمی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین ایستگاه تولید و انجماد اسپرم و جنین دام در روستای کمانگرکلای آمل با اشاره به اینکه این طرح باب جدیدی در بخش کشاورزی مازندران است اظهار داشت: این طرح حمایت از دام و بخش غذا در کشور است.

وی با بیان اینکه مازندران قابلیت‌های فراوانی در حوزه دام و دامپروری دارد، افزود: یکی از مزیت‌های این استان بومی بودن صنعت دامپروری در مازندران است و امروز نیز این استان با داشتن 8 میلیون واحد دامی رتبه خوبی در تولیدات کشور دارد.

عظیمی با تاکید بر اینکه کمبود علوفه و خرده مالکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش به شمار می‌رود، تصریح کرد: دو طرح محوری برای رفع مشکلات بخش دام در مازندران وجود که هر دوی آنها به‌دنبال اقتصادی کردن این بخش است.

وی با اشاره به اینکه توجه به بازار و اقتصادی کردن تولیدات این بخش از مهم‌ترین رویکردهای بخش دام است، گفت: امروز دامداران پیش از توجه به تولید باید به‌دنبال بازاریابی تولیدات خود باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اعلام اینکه تامین علوفه به عنوان یکی از نهاده‌های مورد نیاز دامداران در دستور کار قرار دارد، تصریح داشت: طرح تامین علوفه در برنامه‌های سازمان قرار دارد و این طرح به صورت پایلوت آماده اجرا است.

وی افزود: با توجه به کوچک و کم بازده بودن دامداری‌ها، اصلاح نژاد دام‌های مازندران و اقتصادی کردن آن در دستور کار قرار دارد.

عظیمی یادآور شد: نژاد سیمینتال که امروز در مازندران بومی شده است یک تحول عظیم در صنعت دامداری مازندران است که می‌تواند در تولید گوشت و شیر مورد نیاز جامعه نقش بسزایی داشته است.

وی بر ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با این تولیدات با رویکرد افزایش صادرات تاکید کرد.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول