اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

دور شدن از ولایت عامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عقب‌ماندگی برخی از کشورهای اسلامی که امروزه جزو کشورهای جهان سوم هستند به خاطر دور شدن مردم از امامت و ولایت است.

دور شدن از ولایت عامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی پیش از ظهر امروز در دومین سالگرد شهادت نخستین شهدای صالحین  بسیج کشور در حسینیه ابوالفضل (ع) شهدای گمنام این شهر، اظهار کرد: در تاریخ اسلام دو هجرت بزرگ اتفاق افتاد که نخستین هجرت مربوط به حرکت پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه بود.

وی با اشاره به اینکه دومین هجرت عظیم در اسلام حرکت امام حسین (ع) به سمت کوفه بود، تصریح کرد: یکی از اهداف هجرت نخست توسط پیامبر (ص) ایجاد تحول و بستر مناسب برای معرفی جایگاه و تکریم بخشیدن به انسان‌ها بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه انسان در یک نظام معنادار آفریده شده است، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید انسان باید به طرف بندگی برود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، آفرینش انسان را انسان بر اساس حکمت خواند و گفت: یکی از اهداف هجرت حرکت به سوی الی‌الله است.

وی درباره عناصر رشد انسان متذکر شد: انسان با رشد فکر، اخلاق و آراستگی فضایل اخلاقی به کمال می‌رسد.

رمضانی با اشاره به نقش مهم دین در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان، ادامه داد: اسلام با نماز، روزه، زکات، حج  و ولایت بنا شده است و ولایت نقش کلیدی در تحقق تمام نیازهای انسان دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام به خاطر حفظ دین از مکه به مدینه هجرت کرد، یادآور شد: پس از گسترش اسلام مهم‌ترین دغدغه ایشان حفظ دستاوردهای هجرت بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، واقعه غدیر و معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین برحق رسول‌الله (ص) و تحقق امر ولایت را گامی مهم در حفظ دستاوردهای هجرت دانست.

وی با تأکید بر اینکه بین هجرت پیامبر (ص)، واقعه غدیر، عاشورا و مهدویت ارتباط تنگاتنگی برقرار است، خاطرنشان کرد: تمام این وقایع در راستای حفظ و تحکیم اسلام و عزت بخشیدن به جوامع بشری و مشارکت دادن مردم در تمام عرصه‌ها و حرکت در مسیر الی‌الله و استمرار بخشیدن به جریان نبوت از طریق امامت بود.

*جدایی افراد از ولایت موجب ایجاد تفرقه بین مسلمانان شد

رمضانی با تصریح بر اینکه درک قرآن تنها از زبان اهل بیت (ع) امکانپذیر بود، یادآور شد: پس از رحلت پیامبر (ص) معرفی و حفظ ابعاد اسلام به‌عهده امامت گذاشته شد اما برخی از افراد ناآگاه به خاطر دلبستگی‌های دنیوی مانند قدرت، پول و... از امام جدا شدند و این موضوع موجب ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، اختلافات موجود در اصول و فروع دین را نتیجه جدایی مسلمانان دانست و یادآور شد: پس از رحلت پیامبر (ص) هر زمان که مردم با امام رابطه تنگاتنگ داشتند جامعه به آبادانی و مسلمانان به عزت رسیدند اما هر زمان که از امامت فاصله گرفتند جامعه اسلامی با مشکلات متعددی مواجه شد.

وی افزود: دور شدن از امامت توسط افراد ناآگاه موجب شد تا دشمنان در زمان شهادت امام حسین (ع) جملات را تحریف کنند.

*دور شدن از امامت و ولایت عامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم

رمضانی با بیان اینکه تقرب به خدا تنها با اهل بیت (ع) امکانپذیر است، متذکر شد: هر گاه مردم از امامت و ولایت دور شدند صدمات غیر قابل جبران به جامعه اسلامی وارد شد و عقب‌ماندگی برخی از کشورهای اسلامی که امروزه جزو کشورهای جهان سوم هستند به همین خاطر است.

وی اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی که منشأ گرفته از سیره نبوی و اهل بیت (ع) است در کشور شکل نمی‌گرفت امروزه ایران اسلامی نیز مانند دیگر کشورها با مشکلات متعددی مواجه می‌شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، درباره درگیری‌های اخیر در افغانستان و پاکستان، گفت: جدا از جریان وهابیت که ساخته و پرداخته استعمار است، کشتارهای انجام شده در افغانستان و پاکستان بسیار تأسف‌آور است.

*شکل‌گیری عاشورا در دنیا/جدایی مردم از دین چالش‌زا است

وی با اشاره به اینکه جریان عاشورا به اشکال مختلف در دنیا در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی جنبش‌های دینی در سراسر دنیا آغاز به حرکت کردند و در نقاطی مانند سوربون فرانسه و ... فعال شدند.

رمضانی با اشاره به اینکه معانی دین باید در جوامع زنده شود، تصریح کرد: دین باید به معنای کامل در جوامع نهادینه شود.

وی جدایی مردم از دین را منجر به وقوع چالش‌های فراوان خواند و خاطرنشان کرد: مشکلات فعلی در کشورهایی مانند تونس، مصر و ... به همین خاطر به‌وقوع پیوسته و عدم تمرکز رهبری در آن کشورها یکی دیگر از مشکلات پیرامون‌ آنها است.

*دنیای استکبار ایجاد کننده فرقه‌های نوظهور

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، بروز فرقه‌های نوظهور و سلفی‌ها را یکی از تهدیدات جدی در عرصه بین‌الملل دانست.

وی یادآور شد: دنیای استکبار با ایجاد چنین فرقه‌هایی قصد دارند تا ذهن جوامع را از معنویت واقعی خارج کنند و وقیحانه‌تر به اعمال کثیف و شیطانی خود ادامه می‌دهند.

رمضانی، اندیشه دینی را راهکار مشکلات خواند و بیان کرد: دین در عرصه مدرنیته این قدرت را دارد تا با قدرت‌های کاذب دنیا مقابله کند.

وی انجام برخی از حرکات در ماه محرم را  ناصحیح خواند و متذکر شد: زمانی که از دیدگاه فقه‌های اسلامی قمه زدن حرام است چرا باید همچنان به انجام آن پرداخت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با نمایش دادن تصاویر مربوط به قمه‌زنی قصد دارند تا دین اسلام را به عنوان یک دین خشن به جهانیان معرفی کنند و این در حالی است که اسلام دین رحمت و آسایش است و پیامبر (ص) فرمودند من برای رحمت مبعوث شدم.

*اهداف عاشورا در مجالس عزاداری به درستی بیان شود

وی با اشاره به سخنرانی‌های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری برگرفته از معارف اسلامی و مرتبط با ادبیات روز بین‌الملل است.

رمضانی، اضافه کرد: برای ملت ایران یک افتخار است که در تمام دنیا تنها رهبر فرزانه ایران به دفاع از حقوق زن، دفاع از مردم‌سالاری دینی، دفاع از معنویت و ... می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه اهداف عاشورا نباید تنها در ماه محرم جاری باشد، متذکر شد: باید در تمام ابعاد زندگی خود قیام حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اهداف عاشورا باید در مجالس عزاداری احیا و بیان شود و به درستی به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول