اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمانو: نمی‌توانم تائید کنم که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر ایران، سوریه و کره شمالی را به عدم همکاری کامل متهم کرده و گفته است نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تائید کند.

آمانو: نمی‌توانم تائید کنم که همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید نمی‌تواند تائید کند که برنامه هسته‌ای ایران صرفا جنبه صلح‌آمیز دارد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) از فردا در ژنو سوئیس آغاز می‌شود. هفته آینده نیز مذاکره‌کننده‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار می‌کنند.

آمانو که همواره مواضع دو پهلویی در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده، دیروز هم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را در کنار کره شمالی و سوریه به عدم همکاری کامل با آژانس متهم کرد و گفت: آژانس در نتیجه نمی‌تواند به این جمع‌بندی برسد که تمام مواد هسته‌ای ایران برای فعالیت‌های صلح‌آمیز به کار گرفته می‌شوند.

مدیر کل آژانس هفته قبل دیداری با سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران داشت. طرفین دیدارهای هفته قبل در وین را «سازنده» توصیف کرده و گفتند مسائل گذشته و حال حاضر در دیدار نمایندگان آژانس و ایران مورد بحث قرار گرفته است. دیروز «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از احتمال سفر آمانو به تهران خبر داد. آمانو اعلام کرده است در حال بررسی دعوت ایران است و هنوز این سفر قطعی نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول