اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

قانون‏شکنی کرامت انسانی را از بین می‏برد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از نظر اسلام کرامت انسانی به واسطه اعمال خیر و تقوای الهی حفظ می‎شود، گفت: قانون‏شکنی، جرم و گناه، نابودکننده این کرامت به حساب می‌آید.

قانون‏شکنی کرامت انسانی را از بین می‏برد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری در مراسمی به مناسبت تکریم بازنشستگان این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه کرامت انسان به واسطه اعمال خیر و تقوای الهی حفظ می‎شود، افزود: در دین مبین اسلام راه و رسم بهتر زیستن و سعادت انسان و ارج نهادن به کرامت انسانی به طور کامل مشخص شده و باید به خاطر زندگی در کشوری که منشأ آن دین و آیین محمدی است، شکرگزار باشیم.

وی با بیان اینکه انسان از دیدگاه اسلامی دارای دو نوع کرامت ذاتی و اکتسابی است، اظهار داشت: کرامت ذاتی، تنها به اعتبار وابستگی انسانی کسب می‎شود و انسان از زمانی که به دنیا می‎آید فارغ از تعلقات اجتماعی، دینی، نژادی و رفتارهای او در زندگی، از حقوق و مزایایی برخوردار شده که کرامت یکی از آن‎ها است.

شکری تصریح کرد: اما کرامت اکتسابی، چیزی است که با سیر تکامل معنوی و انجام کارهای نیک و خدمت به خلق و رعایت حقوق دیگران، کسب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: کرامت اکتسابی، مهم‌ترین امتیاز و شرافت انسان محسوب می‌شود؛ زیرا برخاسته از اراده و خواست خود انسان است.

شکری افزود: انسانی که تقوای الهی پیشه و خود را از گناه و معصیت حفظ کند، به حریم دیگران تجاوز نکند و به دستورات الهی توجه داشته باشد و در آن مسیر حرکت کند، به کرامت والای اکتسابی دست پیدا می‎کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بخش دیگری با تأکید بر تکریم بازنشستگان و استفاده از تجربیات آنان اظهار داشت: باید از این قشر به عنوان سرمایه‎های اجتماعی جهت برون رفت از مشکلات فعلی کشور استفاده کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از تجربیات بازنشستگان در تمامی عرصه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور و استان سمنان باشد.

شکری خاطر نشان کرد: بازنشستگان عزیز بهترین ساعات و بهترین روزهای زندگی خود را در پشت میز اداری و در راستای خدمت به مردم گذرانده‌اند که این امر بسیار ارزشمند و در نزد خداوند متعال دارای پاداش و اجر معنوی است.

معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این مراسم با اشاره به روایات اسلامی، تکریم و حفظ حرمت بازنشستگان و پیشکسوتان را از آموزه‌های دینی و ارزش‌های فرهنگی غنی ایرانیان عنوان کرد.

سیدعباس طباطبایی خاطر نشان کرد: بازنشستگی فصلی نو از زندگی بوده و تکریم بازنشستگان فرصت و بهانه‌ای برای پاسداشت این گنجینه‌های ارزشمند است.

در پایان این مراسم از پنج نفر بازنشستگان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول