اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

فرش قرمز دولت در سمنان برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی پهن می‌شود

استاندار سمنان گفت: برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی در استان سمنان فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

فرش قرمز دولت در سمنان برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی پهن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی در جمع مدیران زیربنایی استان سمنان در خصوص فعالیت آب فاضلاب شهری و آب فاضلاب روستایی گفت: باید در این زمینه مطالعه شود؛ در شهرستانی که روستا کمتر وجود دارد، فعالیت آب و فاضلاب روستایی به دیگر شهرها که نیازمند است، برود و مسئله اصلی در آینده بحث آب و استفاده بهینه و مصرف آب است.

استاندار سمنان افزود: کشورهای توسعه ‎یافته برای روند توسعه خود به زیرساخت‎ها توجه مضاعفی دارند و در استان سمنان هم برای رسیدن به توسعه باید زیرساخت‎های قوی ایجاد شود تا فرصت را برای سرمایه‎گذاران مهیا کنیم.

وی افزود: توسعه صنعتی‎، محور اصلی توسعه در استان سمنان است و در این شرایط باید صنعت برق و توسعه صنعت را مهیا کند و پیش‎بینی لازم برای توسعه صنعتی را داشته باشد.

وی همچنین بر کاهش هزینه‎ها و استفاده بهینه و مقرون به صرفه از خدمات تأکید کرد.

در این رابطه می‎توان از سوخت جایگزین مانند انرژی خورشیدی و انرژی باد در عرصه تولید برق استفاده کرد که نیازمند کار علمی و فکری هستیم.

وکیلی افزود: وجود کویر در استان سمنان یک انرژی و سرمایه ملی محسوب می‎شود و اگر از این سرمایه الهی استفاده نکنیم کفران الهی کردیم، خداوند نعمت‎های فراوانی به ما داده که باید از آن بهره گرفت.

وی در خصوص مشکل کم آبی در استان سمنان گفت: این منطقه، منطقه خشکی قرار گرفته که باید با مدیریت بهینه و صرفه‎جویی مشکل کمبود آب در استان سمنان حل شود.

وی همچنین بر تجدید نظر بر شبکه و تأسیسات آب، جلوگیری از 35 درصد افت آب، توجه به ساخت کولرها برای مناطق مختلف در زمینه حل مشکل آب تأکید کرد.

استاندار سمنان گفت: کمبود آب داریم اما با مدیریت می‎توان مشکل کمبود آب را حل کرد و دو بخش آب و برق از بخش‎های مهم اقتصادی است که می‎توانند در رشد و توسعه استان سمنان مؤثر باشند.

انتهای پیام/2249/ط/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول