اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره حفاظت محیط زیست استان سمنان انجام شد

دستگیری شکارچی غیرمجاز بازهای وحشی در گرمسار

شکارچی غیرمجاز بازهای وحشی در گرمسار به همت اداره حفاظت محیط زیست استان سمنان دستگیر شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز بازهای وحشی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، در پی گشت و کنترل مناطق آزاد مأموران یگان حفاظت محیط زیست گرمسار با همکاری محیط‎یاران موفق شدند یک نفر صیاد که قصد صید پرندگان شکاری وحشی را داشت، دستگیر کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست گرمسار در این خصوص گفت: از شکارچی مذکور پنج قطعه انواع کبوتر وحشی و یک بهله دلیجه و مقدار زیادی تور زنده‎گیری پرندگان شکاری کشف و ضبط و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

حبیب دارپرنیان با اشاره به اینکه متخلف مذکور در مناطق کویری بخش ایوانکی دستگیر شد، اظهار کرد: وی از طریق کوخه‎نشینی و با استفاده از کبوتران چاهی و دلیجه «طعمه‎گذاری» قصد داشت به شکار و صید پرندگان شکاری از جمله گونه‎های شاهین، بحری و بالابان بپردازد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به کاهش پرندگان شکاری و خطر انقراض آن‎ها، این‎ گونه‎ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان گونه‎های حفاظت و حمایت شده محسوب می‎شوند.

این مسئول افزود: پنج قطعه کبوتر وحشی پس از بررسی و تأیید سلامت در دامان طبیعت رهاسازی شدند و یک بهله دلیجه به دلیل دست‎آموز بودن و عدم توانایی شکار در داخل طبیعت ضمن هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برای نگهداری به باغ پرندگان سمنان تحویل شد.

انتهای پیام/2249/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول