اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی:

سارق اینترنتی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد و افزود: سارق نام‌برده متهم به برداشت غیرمجاز 95 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان بوده است.

سارق اینترنتی دستگیر شد

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با توجه به گسترش فعالیت‌های غیرمجاز و سوءاستفاده‌های مکرر از اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی افراد در فضای مجازی، به شهروندان در ارتباط با این جرائم اینترنتی هشدار داد.

وی بر لزوم توجه شهروندان به سوءاستفاده‌های برخی سودجویان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی شخصی مال‌باخته، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان قرار گرفت.

کوره‌بلاغی با اشاره به برداشت غیرمجاز 95 میلیون ریال از حساب بانکی فرد مال‌باخته، تصریح کرد: با بررسی پرینت حساب‌های بانکی مال‌باخته و پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد این میزان مبلغ برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد واحد نقده برداشت شده است.

وی از دستگیری عامل این سرقت اینترنتی، پس از انجام تحقیقات گسترده و بکارگیری شیوه‌های ویژه خبر داد و افزود: با حکم قضایی، سارق اینترنتی دستگیر شد و برای انجام تحقیقات بیش‌تر به پلیس استان منتقل شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به بازجویی‌های به عمل آمده از این سارق اشاره‌ای کرد و گفت: متهم در ابتدا ضمن انکار از هر گونه اقدام در این راستا، بر بی‌گناهی خود تأکید داشت که با تلاش مأموران پلیس فتای استان و مشاهده مستندات و مدارک موجود، در نهایت بر جرائم مرتکب شده خود اقرار کرد.

وی تصریح کرد: متهم ناتوانی در پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را انگیزه اصلی برای ارتکاب این جرم و تلاش به دست آوردن شماره حساب و رمز دوم شاکی عنوان کرده است.

کوره‌بلاغی خطاب به شهروندان اظهار داشت: افراد باید در حفظ و نگهداری از اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت‌های اعتباری و ... توجه لازم را داشته باشند و به هیچ وجه رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول