اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر موسسه پژوهشگران مقاوم‌ساز ایران در گفت‌وگو با فارس:

مجمع جهانی کشورهای زلزله‌خیز تشکیل می‌شود

دبیر موسسه پژوهشگران مقاوم‌ساز ایران گفت: در کنفرانس اخیر که در تبریز برگزار شد، تشکیل مجمع جهانی کشورهای زلزله‌خیز مطرح شد.

مجمع جهانی کشورهای زلزله‌خیز تشکیل می‌شود

آرش سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، در حاشیه نشست یک روزه معماری شهری معاصر ژاپن و ایران، اظهار کرد: پایه اصلی موسسه مقاوم‌سازی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی است و بحث اصلی این موسسه پرداختن به مسائل آموزش دانشجویان و سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته موسسه مقاوم‌سازی ارتباط گسترده‌ای با کشورهای صاحب سبک در حوزه مهندسی زلزله و پرداختن به مقوله ساخت و ساز و مقاوم سازی داشته است و کشور ژاپن از جمله کشورهای مطرح در این زمینه است.

دبیر موسسه پژوهشگران مقاوم‌ساز ایران اسلامی، خاطر نشان کرد: در کنفرانس اخیر که در تبریز برگزار شد تشکیل مجمع جهانی کشورهای زلزله‌خیز مطرح شد و در این زمینه بحث‌های مختلفی مطرح شد و وقوع سونامی ژاپن و زلزله ورزقان باعث شد تا یک سری بحث‌های آموزشی بین دو کشور رد و بدل شود و پیشنهاداتی مطرح شد و کارشناسان ژاپنی به تبریز آمدند و تجربیات این دو واقعه اخیر مورد تبادل قرار گرفت.

وی هدف از سمینار معماری شهری معاصر ژاپن و ایران را توجه به نیازهای مهندسان کشور دانست و متذکر شد: با توجه به مسائل مطرح شده نیاز است که به مقوله مهندسین معماری توجه شود و از پروفسور «میاکه» دعوت شد تا در تبریز حضور یابد و دستاوردهای کشور ژاپن در این حوزه را به مهندسین ما منتقل کند. همچنین کارگاه‌های موسیقی، گرافیک و سمپوزیوم تخصصی معماری برگزار شد.

سهرابی، استقبال دانشجویان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مدت زمان کمی که داشتیم اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و پوستر و نامه‌نگاری با مجموعه‌های مختلف انجام گرفت که دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه صنعتی سهند همکاری مطلوبی داشتند. از طرف مهندسان و دانشجویان سراسر کشور استقبال خوبی انجام شد و همایش صرفاً در سطح استانی نیست و از شهرهای مختلف کشور دانشجویانی حضور دارند.

دبیر موسسه پژوهشگران مقاوم‌ساز ایران اسلامی با اشاره به ارتباط علم و صنعت، عنوان کرد: در جوامع پیشرفته عموماً NGO ها هستند که پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت را تشکیل می‌دهند و در مجموعه‌های خصوصی پرداختن به این موضوعات از نظر مالی بسیار راحت است.

وی اذعان داشت: در همین زمینه ما ارتباط خودمان را با دانشگاه‌ها افزایش می‌دهیم. از لحاظ بعد علمی همیشه دانشگاه‌ها پیشرو و ممتاز هستند و دانشگاه از لحاظ علمی حمایت می‌کند و موسسه های مختلف هم می‌توانند در این حوزه قدم بردارند و این خلأ موجود بین دانشگاه و صنعت را NGO ها می‌توانند از بین ببرند.

سهرابی به زلزله ارسباران اشاره کرد و بیان داشت: بالطبع هر وقت زلزله‌ای در هر نقطه از دنیا اتفاق می‌افتد وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی بررسی زلزله و ارائه یک سری گزارشات است تا بدانیم ما در این زلزله نسبت به زلزله های گذشته تا چه میزان پیشرفت‌هایی داشتیم تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و به نتایج مثبتی برسیم.

وی اضافه کرد: اولین اقدامی که موسسه مقاوم سازی پس از این زلزله داشت برگزاری یک کارگاه تخصصی بود که پروفسور «تاکاتا» از اساتید برجسته دنیا حضور پیدا کرد و اساتید دانشگاه تبریز و صنعتی سهند مطالبی ارائه کردند و بعد از آن با ارتباطاتی که ایجاد شد با کشور سوییس مرتبط شدیم و اقلام مورد نیاز را با کمک این کشورها به کشور وارد کردیم و کارها هدفمند پیش رفت و در نهایت کمک مالی و علمی فراوانی برای مردم زلزله زده تدارک دیده شد.

انتهای پیام/60002/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول