اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی خبر داد

کاهش 2.1 درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی / وجود 46 نوع ماده معدنی و 37 شهرک صنعتی در استان

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی از کاهش 2.1 درصدی نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش 2.1 درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی / وجود 46 نوع ماده معدنی و 37 شهرک صنعتی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی امشب در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد که در سالن آمفی‌تئاتر نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی بسترهای مناسب برای فرآوری مواد معدنی در استان خراسان رضوی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این استان 46 نوع ماده معدنی از جمله سنگ آهن، فیروزه، مس و دیگر مواد معدنی وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی با اشاره به دیگر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در بخش صنعت و معدن، خاطرنشان کرد: در این استان 37 شهرک صنعتی وجود دارد که مشتمل بر 6 هزار واحد صنعتی هستند.

جمشیدی ادامه داد: این صنایع شامل صنایع قضایی، نساجی، قطعه‌سازی و خودروسازی هستند که 190 هزار واحد صنفی در آن فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش میزان بیکاری در خراسان رضوی، گفت: با توجه به نتایج آخرین سرشماری نرخ بیکاری میزان آن در تابستان از 99 به 6.6 درصد رسیده است که در مقایسه با سال گذشته همین زمان 2.1 درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این نمایشگاه تخصصی‌ترین نمایشگاه حوزه صنعت و معدن در خراسان رضوی است، تأکید کرد: با برگزاری این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ می‌توانند مایحتاج خود را تهیه کرده همچنین توانایی‌ها در زمینه صنعت و معدن بروز می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: نتیجه نهایی برگزاری این نمایشگاه کم شدن وابستگی و نیاز به خارج از کشور در حوزه صنعت، معدن و فلزات است.

انتهای پیام/2202/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول