اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

اختلاط سرچشمه بسیاری از مشکلات محیط‌های دانشگاهی است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: بسیاری از مشکلات موجود در محیط‌های دانشگاهی به دلیل اختلاط دو جنس است و باید دانشگاه‌های دیگر استان‌ها نیز از فعالیت و برنامه دانشگاه حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.

اختلاط سرچشمه بسیاری از مشکلات محیط‌های دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) در سخنانی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) بیان کرد: شب گذشته هلال ماه محرم رویت شده و سال 1435 هجری قمری آغاز شد و رویت این هلال دو خاطره را زنده می‌کند.

وی بیان کرد: خاطره نخست هجرت پیامبر از مکه به مدینه است، چون ایشان دیگر نتوانستند آزادانه تبلیغ کنند و به امر الهی مکه را به سمت مدینه ترک کرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: همچنین رویت این هلال یادآور هجرت فرزند پیامبر اکرم از مدینه به مکه و از مکه به سمت کوفه و کربلا است.

وی با اشاره به ظاهر و باطن قیام سید‌الشهدا تاکید کرد: ظاهر حرکت ایشان دعوت مردم به کوفه و اقامه حکومت اسلامی است ولی در باطن ایشان می‌دانستند که خود و فرزندانش به شهادت می‌رسند تا جامعه از حالت بی‌تفاوتی خارج شود.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: باید در نامه‌‌نگاری‌ها هم تاریخ شمسی و هم قمری را ذکر کرد و البته هر دو تاریخ برای هجرت پیامبر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه دارای دو نوع خروجی است، یادآور شد:‌ خروجی دانشگاه می‌تواند افراد ملحد بوده و از سوی دیگر می‌تواند افراد مسلمان کامل باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت دانشگاه حضرت معصومه(س) به صورت تک جنسیتی بیان کرد: امیدواریم که خروجی این دانشگاه کسانی باشند که چراغ اسلام را در دست داشته و مبلغ اسلام باشند. می‌توان فیزیکدان، ریاضیدان و شیمیدان بود ولی در عین حال مبلغ اسلام نیز بود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود در محیط‌های دانشگاهی به دلیل اختلاط دو جنس است و باید دانشگاه‌های دیگر استان‌ها نیز از فعالیت و برنامه دانشگاه حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه باید از اساتید زن در دانشگاه حضرت معصومه(س) استفاده بیشتری کرد، گفت: در سال 1345 برای نخستین بار با حضور 5 نفر از بانوان زیر نظر یکی از مراجع تقلید فراگیری دروس دینی از سوی بانوان آغاز شد و این حرکت هسته شکل‌گیری حوزه‌های علمیه خواهران شد.

وی سخنی از امام راحل را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: تلاش کنید کارتان برای خدا باشد و اگر کار برای خدا باشد اثرش را می‌گذارد.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول