اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شهرضا:

رشد و تعالی شوراها مستلزم ترسیم چشم‌انداز بلند مدت است

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: براساس مطالعات انجام رفته، حرکت شوراهای اسلامی شهر در مسیر رشد و تعالی مستلزم ترسیم چشم انداز مبتنی بر و ظایف و اختیارات پارلمان‌های محلی است.

رشد و تعالی شوراها مستلزم ترسیم چشم‌انداز بلند مدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، منصوره السادات صفوی بعدازظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود گذشته 14 سال از آغاز فعالیت شوراهای اسلامی شهر در سطح کشور تاکنون  زمینه تحقق اهداف زیرساختی در حوزه تدبیر، نظارت و مسایل مختلف شهری در این حوزه خطیر میسر نشده است.

وی ادامه داد: براساس اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری در کشور به شمار می‌روند و در مرتبه‌ای در حد سایر ارکان حکومت قرار دارند که این موضوع باید مد نظر قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه براساس اصل یکصد قانون اساسی مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری جزو وظایف شوراهای اسلامی شهر است، افزود: عدم شفافیت قوانین شوراها، اختیارات و وظایف شوراها و کم توجهی به لزوم ارتباط دوسویه شوراها با سایر نهادهای حاکمیتی به عنوان مهم‌ترین مشکلات فرا روی این پارلمان‌های محلی در راستای تحقق اهداف زیرساختی و قانونی مطرح است.

وی با تشریح آثار سازنده ناشی از ارتباط مداوم شوراهای اسلامی شهر با شوراهای فرادستی و نقش سازنده آن در تحقق اهداف کلان گفت: در حال حاضر نا آگاهی برخی اعضای شوراهای اسلامی شهر نسبت به حوزه وظایف و اختیارات خود و همچنین کم توجهی به لزوم ترسیم چشم اندازهای رشد و تعالی مبتنی بر حوزه اختیارات شوراها از دیگر نارسایی‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اهمیت تعامل وهم گرایی در راستای تحقق اهداف شوراها را از مهم‌ترین مسایل کنونی این مجموعه برشمرد و متذکر شد: یکی از نکات مهمی که همواره رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت و جایگاه آن در حوزه‌های مختلف اجتماعی تاکید داشته‌اند مقوله مهندسی فرهنگی است که انتظار داریم مجمع کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای شهر استان اصفهان با برگزاری نشست‌های مشترک زمینه بررسی معضلات فرهنگی و اجتماعی را با حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهر مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه موازی کاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات کنونی جامعه به شمار می‌رود، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از نهادهای مسئول در حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به حیطه اختیارات و وظایف خود آگاهی لازم را ندارند و برای جلوگیری از تداوم موازی کاری در این عرصه خطیر باید نسبت به ترسیم وظایف نهادهای مسئول اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی از مهم‌ترین مخاطرات کنونی کشور به شمار می‌رود، اذعان کرد: اختصاص بودجه به نهادهای متولی درحوزه فرهنگی و اجتماعی باید مبتنی بر تعریف وظایف مشخص باشد و این امر مهم با در دستور کار قرار گرفتن چشم‌انداز ملی و فرهنگی کشور میسر می‌شود.

انتهای پیام/63011/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول