اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه خبر داد

افزایش چشمگیر وحوش در سرشماری پاییزه منطقه شکار ممنوع ژرف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه از روند صعودی در آمار حیات وحش منطقه شکار ممنوع ژرف خبر داد.

افزایش چشمگیر وحوش در سرشماری پاییزه منطقه شکار ممنوع ژرف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سعید پشم‌چی اظهار کرد: براساس آمار استحصالی از گزارش سرشماری وحوش در سال 88 تنها 13 رأس قوچ و میش وحشی در منطقه شکار ممنوع ژرف مشاهده و ثبت شده؛ این در حالی است که در سال 89 این آمار به 107 رأس، سال 90 به 196 و در سال گذشته به 256 رأس قوچ و میش وحشی در عرصه 18 هزار هکتار در حوزه استحفاظی تربت حیدریه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نظر به ظرفیت بالای منطقه و پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی خصوصاً حمایت قاطع دادستان شهرستان از اجرای طرح‌های پیشگیرانه شکار و صید بی‌رویه و غیر‌مجاز در منطقه، طی چهار سال گذشته افزایش تنوع زیستی رشد قابل توجه و چشمگیری داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه با اشاره به ثبت رکورد 430 رأس قوچ و میش وحشی در سرشماری اخیر وحوش در منطقه شکار ممنوع ژرف، اضافه کرد: با ارتقای چشمگیر ارزش‌های اکولوژیکی منطقه یاد شده، نیاز به حمایت بیشتر از محیط‌بانان و تأمین نیروی انسانی پاسگاه محیط‌بانی سریشا بیشتر احساس می‌شود.

پشم‌چی گفت: منطقه شکار ممنوع ژرف به عنوان یک زیستگاه ارزشمند در صورت تامین نیروی انسانی، تکمیل چارت سازمانی و تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز می‌تواند یکی از ذخیره‌گاه‌های مهم گونه شاخص قوچ و میش وحشی در استان و حتی در سطح کشور قلمداد شود.

تربت حیدریه به دلیل وسعت زیاد مناطق کوهستانی از زیستگاه‌های مهم گونه‌های پستانداران از خانواده گاوسانان مثل قوچ و میش وحشی، کل و بز کوهی و گوشت‌خوارانی همچون پلنگ و کفتار به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول