اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیان نقش روحانیت در تاریخ با زبان تصویر

سومین جشنواره عکس حوزه برگزار می‌شود

مرکز هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای ثبت تاریخ مصور روحانیت سومین دوسالانه عکس حوزه علمیه قم را برگزار می‌کند.

سومین جشنواره عکس حوزه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دبیر سومین جشنواره عکس حوزه (اشراق) امروز در نشست خبری این جشنواره که در نگارستان اشراق برگزار شد، با اشاره به مرکزیت شهر قم به عنوان مرکز حوزه‌ علمیه در جهان تشیع، برگزاری این دو سالانه را فرصتی برای پرداختن به این موضوع غنی، بکر و عمیق دانست. 

ابراهیم سلیمانی با اشاره به برگزاری این جشنواره از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، هدف آن را تشویق جامعه عکاسان برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با حوزه، استفاده از این هنر برای تبیین نقش روحانیت، کشف استعدادهای هم‌سو با جشنواره، تبادل ارتباط و اطلاعات هنرمندان علاقه‌مند به موضوع روحانیت و شناسایی کارآیی هنر عکاسی در بیان مفاهیم به مخاطب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره عکس حوزه در دو بخش برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش اصلی شامل تک عکس و مجموعه عکس بوده که شرکت برای عموم در این دو بخش آزاد است.

دبیر سومین جشنواره عکس حوزه افزود: در این دوره بخش ویژه‌ای هم برای آثار عکاسان روحانی در نظر گرفته شده که به صورت مستقل ارزیابی و قضاوت می‌شوند.

سلیمانی شورای سیاست‌گذاری را ترکیبی از اساتید عکاسی، حجت‌الاسلام حسن محمودی و حجت‌الاسلام حسین سیدی اعلام کرد که زیر نظر رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت می‌کنند.

دبیر سومین جشنواره عکس حوزه ادامه داد: داوران سومین دوسالانه عکس حوزه محمد جهانبخش، مجتبی آقایی و امیرعلی جوادیان از اساتید و پیشکسوتان عکاسی هستند.

وی با بیان اینکه زمان ارسال آثار تا پایان آبان‌ماه سال جاری است، گفت: ارسال آثار به این جشنواره برای سهولت دریافت به ‌صورت اینترنتی است.

سلیمانی گفت: جوایز این جشنواره شامل نشان زرین شمسه‌ محمدی، لوح افتخار و بیست میلیون ریال به نفرات اول هر بخش، نشان سیمین شمسه محمدی، لوح افتخار و 15 میلیون ریال برای نفرات دوم هر بخش، نشان برنز شمسه‌ محمدی، لوح افتخار و 10 میلیون ریال به نفرات سوم هر بخش و لوح تقدیر و مبلغ 500 هزار ریال به ازای هر قطعه عکس راه یافته به جشنواره است.

جشنواره عکس حوزه نخستین جشنواره ملی در موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی است که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، مرکز هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برای ثبت و ارائه تاریخ مصور روحانیت متعهد برای سومین بار دوسالانه عکس حوزه را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول