اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

صالحی از سفر احتمالی آمانو به تهران خبر داد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ابراز داشت ایران از آمانو برای سفر به تهران در جریان مذاکرات ۲۰ آبان دعوت کرده اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نکرده است.

صالحی از سفر احتمالی آمانو به تهران خبر داد

به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مراسم تشییع و خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام در سازمان انرژی اتمی ابراز داشت که نشانه‌های خوبی از سوی شش کشور موسوم به 1+5 دریافت شده است. 

وی افزود: کشورهای عضو گروه 1+5 آماده تعامل هستند و ما هم گفته‌ایم که در چارچوبی عدالتخواهانه و بدون پیش شرط آماده گفت‌وگو هستیم.

وی با اشاره به تقارن خاکسپاری شهدای گمنام در اول محرم و همزمان با 13 آبان اظهار داشت: ملت ایران استوار و محکم ایستاده است و مقاومت عقلایی که منشا عزت‌،‌ حکمت و مصلحت است را در نظر داریم و هیچ‌گاه نسبت به منافع ملی و مصلحت کشور فروگذار نخواهیم کرد.

صالحی افزود: 34 سال زحمت کشیده‌ایم و هزینه سنگینی پرداخت کرده‌ایم تا ثابت کنیم برای استقلال سیاسی خود هر آن‌چه داریم را فدا می‌کنیم و شهدای ما مصداق این مساله هستند.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان خطاب به طرف‌های غربی تاکید کرد: پیش از این ملت ایران را آزمایش نکنید، این ملت مقاوم و سربلند و منسجم در مقابل هر ظلمی ایستاده است.

وی گفت: در عین حال به نظر می‌آید طرف مقابل ایران در موضوع هسته‌‌ای به این درک و استنباط رسیده است که دیگر فشار و ظلم به ملت ایران راه به جایی نمی‌برد و آماده تعامل است.

صالحی همچنین در خصوص تعهد ایران به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ادامه داد: به عنوان کشور دارای تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای و عضو ان‌. پی. تی علاقه‌مند هستیم که معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌‌ای دچار تزلزل نشود و در جهت صلح و ثبات و جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌‌ای در دنیا موثر باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین از دعوت یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران برای 20 آبان خبر داد.

علی اکبر صالحی در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: بنده از آقای آمانو برای سفر به تهران در 20 آبان دعوت کرده‌ام و امیدواریم ایشان این دعوت را بپذیرند اما هنوز پاسخ قطعی ندادند.

وی درباره‌ مذاکرات ایران و آژانس در وین که 6 و 7 آبان برگزار شد نیز به ایسنا گفت: ما بر روی کلیات به توافق رسیدیم و قرار شد توافق را مرحله‌بندی کنیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول