اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز:

ارتقای فرهنگ عمومی نیازمند همت و تلاش متولیان فرهنگی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در پیشبرد مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان نطنز، یک نقش ویژه و تعیین‌کننده است.

ارتقای فرهنگ عمومی نیازمند همت و تلاش متولیان فرهنگی است

علی مشربی در روز شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر لزوم اثربخشی برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی در جامعه اظهار کرد: در حوزه شورای فرهنگ عمومی، سبک زندگی اسلامی ایرانی مورد نظر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در همه حرکات و سکنات و تمام امور زندگی ما ساری و جاری است، تصریح کرد: بر اساس مصادیق و نمودهای فرهنگ عمومی است که یک محیط اسلامی از یک محیط غیراسلامی تمایز داده می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نطنز اظهار کرد: شعائر دینی و آداب اسلامی و زیبایی ظاهر زندگی ما و حتی نحوه چیدمان لوازم و وسایل زندگی در یک خانه و یا محیط اجتماعی و اقتصادی نیز در فرهنگ عمومی مورد نظر است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ عمومی مثل پروژه‌های عمرانی در عرض یک یا دو سال پایان نمی‌پذیرد بلکه به همت و تلاش متولیان فرهنگی بستگی دارد.

مشربی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی، از این شورا به عنوان بازوی توانمند فرهنگی و اجتماعی شهرستان یاد کرد و گفت: نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در پیشبرد مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان نطنز، یک نقش ویژه و تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها در گرو چگونگی تاثیرگذاری فرهنگ عمومی است، افزود: نوع پوشش و نوع تاسیس سازه‌های مسکونی و غیره و چگونگی برگزاری مراسم و اعیاد و شیوه خوردن و راه رفتن و خوابیدن و معاشرت در جامعه ما که یک جامعه ایرانی و اسلامی است، باید مطابق هنجارها و ارزش‌های دین مبین اسلام و نیز سنت‌های اصیل ایرانی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نطنز با بیان اینکه نمی‌توان ادعای مسلمانی کرد اما در شیوه‌های زندگی و معاشرت همچون غیرمسلمان‌ها رفتار کرد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان اقدام به تصویب  مصوباتی در زمینه نهادینه کردن رسوم و سنت‌های اصیل و درست همان شهرستان بر اساس فرهنگ اسلامی است.

وی با بیان این که در این شهرستان شورای فرهنگ عمومی خوب عمل کرده و خروجی‌های خوبی داشته است، گفت: از جمله مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی نطنز تصویب نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نطنز و پرداختن به مصادیق سبک زندگی اسلامی ایرانی و برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی ایرانی برای کارکنان ادارات دولتی توسط شخصیت‌های برجسته کشوری بوده و هر آنچه که در این شورا تصویب می‌شود مبتنی بر آموزه‌های دینی و منابع روایی و احادیث و آیات قرآنی است یعنی پر واضح است که اگر بخواهیم فرهنگ جامعه را بسازیم باید از این نوع منابع استفاده کرده و آموزه‌های دینی را در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام/63025/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول