اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

قاچاق ابریشم در کشور نداریم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به آسیب‌ها در صنعت نوغانداری اشاره کرد و گفت: قاچاق ابریشم در کشور نداریم.

قاچاق ابریشم در کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده ظهر امروز در نشست مشترک استان‌های گیلان، گلستان و خراسان رضوی به منظور راهکارهای احیا و رونق دوباره تولید پیله کرم ابریشم اظهار کرد: صنعت نوغانداری سابقه تاریخی در گیلان دارد.

وی به وجود آثار و تبادل بسیار شکوفای پیله و ابریشم در گیلان اشاره کرد و افزود: استان خراسان‌رضوی در تولید پیله ابریشم فعال است.

اکبرزاده با بیان اینکه تولید پیله ابریشم مانند گذشته پر رونق نیست، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و صومعه‌سرا در پرورش کرم ابریشم فعال هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار تهیه نقشه راه برای گسترش تولید پیله ابریشم در کشور شد و بیان کرد: نیاز به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم.

وی با اشاره به خاطره تلخ تعطیلی سازمان چای کشور، تصریح کرد: ابریشم هنوز به سرنوشت چای گرفتار نشده و نقاط قوت این صنعت باید شناسایی شود.

اکبرزاده به دو نقشه راه تعالی و ضد صنعت ابریشم اشاره کرد و گفت: نقشه راه انحلال چای از طرف بعضی از افراد بی‌نقص بود و با حساس کردن مجلس و دولت به این امر دست پیدا کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان تهیه سند خودکفایی محصولات کشاورزی را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: اکنون قاچاق ابریشم در کشور نداریم اما آسیب‌ها به صورت دیگری خود را نشان می‌دهد.

این مسئول با تاکید بر تقسیم کار به صورت ملی و استانی در توسعه صنعت ابریشم، اضافه کرد: ارائه طرح ضربتی برای توسعه صنعت ابریشم کشور نیاز است و به تناسب آن باید نقشه راه این صنعت ترسیم شود.

اکبرزاده ارتقای کیفیت محصول چای درباره تصمیم‌گیری مسئولان کشوری را تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: مسئولان با دیدن افق‌های روشن به مدیران استانی اعتماد کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار استفاده از ظرفیت مجلس در توسعه صنعت نوغان کشور شد و بیان کرد: نمی‌توانیم تنها منتظر وزارتخانه‌ها باشیم و تصمیم‌سازی‌ها باید از استان‌ها آغاز شود.

وی بر استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه صنعت نوغان کشور تاکید کرد و گفت: سمن‌ها می‌توانند پشتیبان‌های تدارکاتی توسعه صنعت نوغان باشند.

انتهای پیام/84001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول