اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار «راسموسن» به پاکستان درباره بستن مسیر تدارکاتی ناتو

دبیرکل ناتو با بیان این که ایجاد صلح و ثبات در منطقه به نفع پاکستان است، در خصوص تصمیم برخی احزاب این کشور مبنی بر جلوگیری از کاروان‌های تدارکارتی ناتو از مسیر پاکستان به افغانستان هشدار داد.

هشدار «راسموسن» به پاکستان درباره بستن مسیر تدارکاتی ناتو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، تلویزیون طلوع نیوز افغانستان به نقل از «اندرس فوگ راسموسن» ضمن هشدار به پاکستان گزارش داد: در صورتی که پاکستان از کاروان‌های تدارکاتی ناتو به افغانستان جلوگیری کند، منافع این کشور آسیب خواهد دید.

دبیرکل ناتو گفت: ناتو مطمئن است که اسلام‌آباد از کاروان‌های تدارکات ناتو جلوگیری نخواهد کرد زیرا این مسئله به نفع پاکستان است.

«عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با حضور در مجلس این کشور درباره تبعات حمله روز جمعه پهپادهای آمریکایی به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» که موجب کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان شد هشدار داد.

وی هشدار داد که در صورت عدم واکنش مناسب دولت به این حادثه، مسیرهای تدارکاتی ناتو در ایالت «خیبرپشتونخواه» را بعد از 20 نوامبر (29 آبان) مسدود می‌کند.

حزب تحریک انصاف پاکستان هم اکنون حکومت ایالت خیبرپختونخواه که محل عبور یکی از 2 مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان است را در دست دارد.

عمران خان در صحن مجلس گفت: اگر دولت نتواند آمریکا را به توقف حملات پهپادها متقاعد کند، به دستور وی مسیر تدارکاتی ناتو را از اواخر آبان به بعد مسدود می‌شود.

وی که از مخالفان سرسخت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان است از رهبران سیاسی پاکستان خواست تا برای مقابله با این موضوع با یکدیگر متحد شوند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به تهدیدات عمران خان درباره مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو گفته بود این تنها اظهارات یک حزب سیاسی پاکستان است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول