اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی خبر داد

تولید 900 تن گوشت در خراسان رضوی

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی از تولید 900 تن گوشت طی یکسال گذشته توسط اعضای این اتحادیه و تحویل آن به ستاد تنظیم بازار استان خبر داد.

تولید 900 تن گوشت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، حسین سلیمی با اشاره به عضویت 40 هزار نفر دامدار در 21 اتحادیه زیرپوشش در خراسان رضوی اظهار کرد: این تعداد افراد بیش از 90 درصد دام سبک استان را زیرپوشش داشته و به پرورش آن اشتغال دارند.

وی با اشاره به تولید 900 تن گوشت طی یکسال گذشته توسط اعضای این اتحادیه و تحویل آن به ستاد تنظیم بازار استان، از مدیران دامپزشکی استان خواست ضمن برخورد با دامداری‌های غیرمجاز، پیگیر بیمه دام سبک روستاییان بوده و شرایط آن را تسهیل کنند.

این مسئول ضمن انتقاد از ذبح غیرمجاز و غیربهداشتی دام توسط برخی افراد در معابر عمومی، این موضوع را زمینه‌ساز بروز بسیاری از مخاطرات دانست و ضمن قدردانی از اقدامات موثر دامپزشکی در این زمینه، پیشنهاد کرد: شهروندان به جای نذر برای ذبح دام، نذر خود را در جهت توزیع گوشت سالم و بهداشتی کنند که از طریق تمامی کشتارگاه‌های مجاز استان قابل دریافت است.

مدیر‌کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز واکسیناسیون دام‌ها را از جمله وظایف دامپزشکی دانست و ادامه داد: واکسیناسیون، شرط لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها و مخاطرات دامی است ولی کافی نیست و باید در کنار واکسیناسیون، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه دامپزشکی به طور کامل رعایت شود تا شاهد تاثیر هر چه بیشتر مایه‌کوبی در دام‌ها باشیم.

ناصر مرگان ازغدی ضمن استقبال از استمرار جلسات دامپزشکی با اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط، خواستار حضور نماینده اتحادیه دامداران و دیگر اتحادیه‌ها در جلسات مرتبط که در دامپزشکی برگزار می‌شود و مبنای تصمیم‌گیری برای سلامت سرمایه دامی استان خواهد بود، شد.

وی، از بین رفتن فرهنگ غلط ذبح دام در معابر عمومی را وابسته به گذر زمان و فرهنگ‌سازی از طریق نهادهای مختلف و به ویژه رسانه‌ها دانست.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول