اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

دیپلماسی عربستان شکست خواهد خورد/ هرگز برای تحویل قدرت به ژنو نمی‌رویم

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد دیپلماسی عربستان با وزیر خارجه شکست‌خورده آن به ناکامی و ناامیدی بی‌‌نظیر دچار خواهد شد.

دیپلماسی عربستان شکست خواهد خورد/ هرگز برای تحویل قدرت به ژنو نمی‌رویم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المنار، «عمران الزعبی» تاکید کرد که رفتارهای عربستان سعودی در حمایت از تروریسم که «سعود الفیصل» وزیر خارجه این کشور به نمایندگی از عربستان آن را انجام می‌دهد، اقدامی ننگین در حق اعراب و اسلام و اخلاق است.

 

سعودالفیصل وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: ما توافق کردیم که بشار اسد در مرحله انتقالی هیچ نقشی نداشته باشد.

الزعبی در گفت‌وگوی تلفنی با تلویزیون سوریه اظهار داشت فیصل کسی است که می‌توان وی را وزیر خارجه ناکام نامید زیرا هیچ پرونده‌ای نبوده که وی بر روی آن کار کند و نتیجه آن ناکامی نباشد و لذا وی به دلیل نداشتن تجربه سیاست عربستان را دائما به سمت شکست و بن بست هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد که فیصل تصور می‌کند و در این توهم است که عربستان می‌تواند سرنوشت ملت سوریه را تعیین کند و خواسته‌های آمریکایی‌ها و غیره را که عربستان از آنها تبعیت می‌کند برای دولت و ملت سوریه دیکته نماید اما دولت، وطن و ملت سوریه باقی است و «بشار اسد» در همه زمان‌هایی که آنها رؤیایی برکناری وی را دارند، رئیس جمهور این کشور باقی خواهد ماند.

وی به کینه فیصل از سوریه و مردم سوریه اشاره و تاکید کرد که این وزیر ناکام همچنان رویاها و آرزوهایی دارد که عربستان در سال‌های طولانی نتوانسته آن را محقق کند و آخرین تلاش‌های آن نیز در زمان تجاوز اسرائیل به لبنان در سال 2006 بود زمانی که دیپلماسی عربستان در کنار اسرائیل و علیه مقاومت ایستاد اما نتیجه آن بازهم شکست و ناکامی سعودی‌ها بود.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه همچنین با اشاره به اینکه رویاها و توهمات عربستان بازتاب سیاست‌های اسرائیل در منطقه است، گفت که دیپلماسی عربستان خواه کنفرانس ژنو برگزار شود یا خیر، شکست خورده است و ما نیز آنگونه که فیصل و برخی از معارضین خارجی آرزوی آن را دارند، هرگز برای تحویل قدرت به ژنو نخواهیم رفت زیرا اگر چنین بود در همین دمشق این کار را می‌کردیم و دیگر نیازی به این همه تلاش و هزینه بلیط هواپیما و غیره نبود.   

وی تصریح کرد که سوریه تنها یک قدرت یا یک دولت نیست بلکه وطن پایداری و مقابله و کشور تمدن و انسان است و بر این اساس نمی‌توان آن را به کسانی که از تمدن، انسانیت، آزادی و دموکراسی چیزی نمی‌دانند، تحویل داد.

وی در ادامه تصریح کرد که تغییرات در سوریه تنها به دست خود سوری‌ها اعم از معارض و موافق صورت خواهد گرفت و سوریه از آن همه سوری‌هاست که در تغییر کشور نیز حق دارند.

الزعبی همچنین از عربستان خواست تا دست از سیاست تروریسم علیه سوریه، عراق، لبنان، الجزایر، تونس، لیبی و غیره بردارد و تاکید کرد که عربستان مسئول نابودی امت است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول