اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همنوا با سوگواران افغانستان و شبه‌قاره/۳

دستور کرزی برای تامین امنیت مراسم عزاداری ایام محرم

به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم‌‏الحرام، حامد کرزی با صدور حکمی، کمیسیون امنیتی ویژه‌ای را به منظور گرامیداشت شایسته ایام عزاداری حسینی و شرکت مطمئن عزاداران در این مراسم، ماموریت داد.

دستور کرزی برای تامین امنیت مراسم عزاداری ایام محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی دبیرخانه شورای وزیران افغانستان با انتشار اطلاعیه‏‌ای از صدور حکم رئیس جمهور این کشور مبنی بر موظف نمودن کمیسیون امنیتی به منظور برگزاری شایسته ایام سوگواری امام حسین (علیه‌السلام) در افغانستان خبر داد.

در این حکم آمده است که این کمیسیون موظف است آمادگی‌های لازم امنیتی را در مراسم عزاداری و بزرگداشت از ایام عاشورا، از آغاز تا پایان مراسم در شهر کابل اتخاذ نموده، نقاط گشت و مناطق آسیب‌پذیر را مطالعه کرده و تدابیر همه‌جانبه امنیتی پیشگیرانه را با همکاری مردم محل و شورای عالی تنظیم امور دینی اتخاذ و در راستای جلوگیری از احتمال وقوع حوادث ناگوار و خراب‌کاری تروریست‌ها اقدامات عملی را اتخاذ کنند.

همچنین در این حکم تصریح شده است که همزمان کمیسیون‌های امنیتی ولایات تحت ریاست والیان و عضویت فرماندهان پلیس، رؤسای امنیت ملی و با همکاری نیروهای ارتش مربوط، امنیت مراسم عزاداری روزهای محرم‌‏الحرام تأمین شود.

بر اساس این اطلاعیه، «محمدایوب سالنگی» معاون امور امنیتی وزارت کشور افغانستان در رأس کمیسیون تأمین امنیت مراسم عزاداری و بزرگداشت عاشورای حسینی گماشته شده است.

پیش از این، شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان، از دولت این کشور خواسته بود تا امنیت مراسم ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را تأمین کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول