اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

امروز آفتاب از مغرب ایران طلوع کرد/ آجرک‌الله یا علی‌بن‌موسی‌الرضا

امروز آفتاب ایران از مغرب دل‌ها همانجا که دل‌ها به آستانش گره خورده و قلب‌ها شور حسینی یافته طلوع کرد، این روزها دیگر آسمان بخیل نیست و دلی بارانی دارد.

امروز آفتاب از مغرب ایران طلوع کرد/ آجرک‌الله یا علی‌بن‌موسی‌الرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شور همان شور حسینی است و غوغایی در کوچه و برزن این دیار برپا شده؛ کافی است چشم بگردانی به گوشه گوشه مشهد نگاه کنی از پرده‌های سیاه تا علم‌های هیئت‌های عزاداری همه و همه آماده حضور هستند.

محرم آمد حواست هست؟ همان ماهی که همه را عاشق لب تشنگان می‌کند، همان ماهی که دل را تا صحرای کربلا می‌کشاند و تشنگی کودکان کربلا قلب را می‌سوزاند، همان ماهی که ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

از امروز صدای طبل و دهل در کوچه پس‌کوچه‌های مشهد، این پایتخت معنوی کشور می‌پیچد و هر کجا که قدم بگذاری نوایی که به گوش می‌رسد همان نوای یا حسین(ع) است.

از امروز هر کسی به وسع و توان خویش در عزای سید و سالار شهیدان سهیم می‌شود، گروهی پذیرایی می‌کنند و روضه‌ای به‌پا می‌کنند، گروهی نذری می‌دهند و عده‌ای هم مانند زائران پیاده رضوی با پای پیاده از شهر و روستا، دور و نزدیک به مشهدالرضا می‌آیند.

می‌آیند تا بگویند، آقای من، مولای من، ضامن آهو ما هم عزادار سید و جد بزرگوار شما هستیم، ما هم پای پیاده تمام راه بر سینه زدیم تا امروز در صحن و سرای شما دست بر سینه سلامی کنیم تا این سلام برسد به آستان قدسی آن سید شهدا...

این روزها بوی محرم، صدای مداحی و شور حسینی در جای جای مشهد دیده می‌شود و بیرق‌های سیاه به اهتزاز درآمده است.

راستی این روزها باید روضه‌ها را بار دیگر مرور کرد، وقتی علمدار کربلا تشنه بر لب آب فرات آمد و دست بر زیر آب زد و تشنه بازگشت، وقتی رجز خوانی قاسم بن الحسن(ع) غوغایی در گرمای زمین کربلا به‌پا می‌کند، وقتی چشمان کودکان به دنبال بازگشت عمو است...

باید این روزها از ستاره‌ای 6 ماهه بر دستان خورشید گفت، از پریشانی خواهری که گاه غم از دست دادن حسین(ع) بی‌تابش می‌کند گاه خیمه‌های سوخته و دامن آتش گرفته کودکان و گاه تاریکی شب و تنهایی و غم.

و سلام بر شهید تشنه کربلا، سلام بر آن که شاهرگش بریده شد، سلام بر آن محاسن به خون خضاب، سلام بر گونه خاک آلود، سلام بر حسین(ع) و یاران با وفای حسین(ع)...

آجرک‌الله یا علی‌بن موسی‌الرضا فی مصیبة جدک الحسین(ع).

سلام بر محرم، سلام بر پرچم و علم.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول