اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان:

100 هزار کارت زرد در باغ‎های پسته دامغان نصب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در راستای توسعه مبارزات غیرشیمیایی و تولید محصول سالم در سال جاری 109 هزار برگ کارت زرد برای جذب آفات در باغ‎های پسته شهرستان دامغان نصب شد که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

100 هزار کارت زرد در باغ‎های پسته دامغان نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس علیان‎نژاد صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران، درباره دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش مبارزات شیمیایی در شهرستان دامغان افزود: حدود سه هزار و 900 عدد فرمون جذب حشرات نیز نصب شده که از رشد 55 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بود همچنین از سوی مدیریت شش عدد رول زرد رنگ جذب حشرات بین باغ‎داران توزیع شد که سم‎پاشی علیه پسیل را در باغ‎های پسته یک باره کاهش داد.

وی بیان کرد: برگزاری بیش از 50 کلاس آموزشی، فنی و ترویجی در راستای تولید محصول سالم برای کارشناسان و بهره‎برداران، ارسال پیامک، تهیه و توزیع اطلاعیه و نشریه آموزشی، بخشی از برنامه‎های ترویجی در این خصوص بوده است.

علیان‎نژاد گفت: در سال جاری و در راستای تولید محصول سالم برای 637 بهره‎بردار شناسنامه محصول سالم تکمیل شده که در مجموع بیش از هفت هزار هکتار از باغ‎های شهرستان دامغان دارای شناسنامه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: با توجه به فعالیت‎های بیولوژیک و غیرشیمیایی انجام شده، در سال جاری سم‎پاشی در باغ‎های زیرپوشش نسبت به سال قبل حدود 50 درصد کاهش یافته است.

علیان‎نژاد یادآوری کرد: نصب تله‎های مک‎فیل و نوری در مناطق زیرپوشش برای ردیابی مگس گیلاس، زیتون و شب‎پره مینوز گوجه فرنگی، استفاده از زنبور تریکوگراما برای مبارزه بیولوژیک با آفت میوه‎خوار گوجه فرنگی در سطح 75 هکتار از دیگر اقدامات انجام شده برای تولید محصول سالم در شهرستان دامغان بوده است.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول