اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس و فعال سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با فارس:

واشنگتن حمایت خود از حکومت سعودی در سرکوب ملت را متوقف کند

مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس و فعال سیاسی عربستانی از آمریکا خواست هرچه سریع‌تر حمایت‌های خود از حکومت سعودی در سرکوب ملت عربستان را متوقف کند.

واشنگتن حمایت خود از حکومت سعودی در سرکوب ملت را متوقف کند

«علی آل احمد»، مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس و فعال سیاسی عربستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عربستان گفت: از دولت آمریکا می‌خواهیم، حمایت خود از نظام سعودی در سرکوب ملت را متوقف کند.

وی همچنین بر ضرورت روی کار آمدن نظامی جایگزین که به خواسته‌های مردم عربستان بها دهد و حاکمیت کامل و استقلال را برای آنان به ارمغان آورد، تاکید کرد.

آل احمد درباره سفر «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان گفت: این سفر در راستای ترمیم روابط بحران‌زده عربستان و آمریکا صورت می‌گیرد، اما معیارهایی که برای آل سعود راضی کننده باشد را ندارد.

این فعال سیاسی عربستانی تاکید کرد که ملت خواهان تشکیل حکومت سیاسی مدرنی هستند که ملت از طریق انتخابات آزاد و عادلانه در آن، کشور خود را به دست خود اداره کنند و حاکمیت و ثروت ملی تنها برای مردم باشد.

مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس افزود: جریان جاهلی سعودی خواهان تثبیت حکومت پادشاهی خود است که در آن جایی برای اخلاق، فرهنگ و معرفت وجود ندارد و هیچ جای تعجب ندارد که معتادان به مواد مخدر مانند پسران شاهزاده «نایف بن عبد العزیز»، ولی عهد سابق عربستان آن را اداره کنند.

علی آل احمد در ادامه بار دیگر درخواست خود از دولت آمریکا برای توقف کامل و فوری حمایت‌های نظامی، امنیتی و سیاسی از خاندان حاکم بر عربستان را تکرار کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا عصر روز یک‌شنبه، در سفری با هدف بر طرف کردن تنش‌های به وجود آمده با عربستان در پی پرونده‌های سوریه، ایران و مصر وارد ریاض شد.

سفر کری در چارچوب سفرهای منطقه‌ای قرار دارد که مدت 11 روز ادامه دارد و روز یک‌شنبه با سفر به قاهره آغاز شد. کری در پایتخت مصر اعلام کرد که «شاید میان آمریکا و عربستان اختلافاتی درباره سوریه وجود داشته باشد، اما این اختلافات به تاکتیک مربوط می‌شود، نه هدف که انتقال حکومت در این کشور است».

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول