اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌هایی که دست از سر فوتبال یاسوج برنمی‌دارند

زمین چمن تختی یاسوج و حکایت یک مویز و 40 قلندر

فوتبال یاسوج در چند وقت اخیر دچار حاشیه‌هایی شده که برای آینده آن چندان خوشایند نیست.

زمین چمن تختی یاسوج و حکایت یک مویز و 40 قلندر

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد رشته‌ای پر هوادار است که اگر مسئولان توجه بیشتری به آن داشته باشند خیلی زود در رده استان‌های برخوردار کشور قرار خواهد گرفت.

فوتبالی که از استعدادهای ناب سرچشمه می‌گیرد و هوادارانش به قول مربی مشهدی تیم فوتبال شهرداری، فوتبال را تا عمق جان می‌فهمند و اگر اندک پیشرفتی هم بوده به دلیل فهم فوتبالی این هواداران است.

در چند وقت اخیر دعوایی بزرگ در خصوص واگذاری زمین‌های چمن این شهر میان هیئت فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان وجود داشت آن‌جا که هیئت فوتبال خود را ذی‌حق می‌دانست و معتقد بود نباید زمین را به هیئت همگانی داد.

این دعوای ورزشی خیلی زود در سطح استان به اختلافی بزرگ مبدل شد که پا درمیانی استاندار و معاونینش و حتی آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان را هم به دنبال داشت.

در این گیر و دار آن‌که بیش از همه متضرر می‌شد تیم فوتبال شهرداری یاسوج بود که در کوران مسابقاتی مهم و فصلی دشوار مجبور بود حتی در پارک‌های پایتخت طبیعت ایران تمرینات خود را پی‌گیری کند.

به یقین این مشکل بر روحیه بازیکنان و کادر فنی تیم اثرات سوئی داشت و همراه با مشکلات مادی و تغییر مدیریت ضربه‌های سنگینی را بر پیکره تیم وارد کرد.

تمرین همزمان چند تیم در ورزشگاه تختی یاسوج

با گذشت زمان و تثبیت مدیریت جدید اندکی این مشکلات فروکش کرد تا این‌که در آخرین تمرین تیم شهرداری دوباره داد کادر فنی تیم درآمد.

جالب است بدانیم که تیم شهرداری یاسوج حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور باید در زمینی تمرین کند که به چهار قسمت مساوی تقسیم شده است.

زمینی که باید علاوه بر تیم شهرداری که یک چهارم آن را در اختیار دارد تیم‌های نونهالان و پیشکسوتان و نوجوانان هم تمرین هم زمان داشته باشند و این خود می‌تواند سوژه‌ای جالب برای اهل سوژه باشد.

تیمی که باید روز یک‌شنبه از اکبر میثاقیان و پدیده‌ای میزبانی کند که تا بن دندان به امکانات و بازیکنان حرفه‌ای مجهز است.

از حواشی جالب دیگری که ظرف چند روز اخیر از دید رسانه‌ها و خبرنگاران پنهان نماند قصه پر درد داوری در بازی‌های دوستانه است که هر تازه ‌واردی را به یاد سریال برره می‌اندازد.

داوری‌هایی که بازی‌های تدارکاتی را به سخره می‌گیرند و به ریش تیم‌ها می‌خندند و میهمانان را به فکر فرو می‌برند که آیا این همان داوری در یاسوج است که بزرگانی همچون خداداد افشاریان و مرحوم شجاعت محمدیان و صفدر احمدی‌ها را تحویل جامعه داوری داده است.

وقتی از داور بازی دوستانه شهرداری یاسوج و تیمی میهمان از استان دیگر پرسیده می‌شود که چرا نیمه 40 دقیقه‌ای قضاوت کرده‌ای به ریش منتقدان می‌خندد و آنها را به کمیته داوران استان ارجاع می‌دهد.

چرا کمیته داوران تدبیری نمی‌اندیشد که در بازی‌های دوستانه حق‌الزحمه داوران پرداخت شود و اینگونه داوران حرمت خود را قربانی حق‌الزحمه‌ها کنند.

حاشیه‌های این روزهای فوتبال یاسوج یکی و دو تا نیست ولی باید تلنگری زده شود تا این‌گونه با سرنوشت فوتبال این دیار بازی نشود و کاری نکنیم که اعتبار به دست آمده به ثمن بخس فروخته شود.

فوتبال استان افراد فهیمی همچون لرکی‌ها و الیاسی‌ها و پرویز موسوی‌ و سایر پیشکسوتان را در کنار خود دارد و امروزه هستند جوانان کاردانی همچون مهدی معصومی و جواد رضایی و سایرینی که می‌توانند به فوتبال استان برای رشد و ترقی و پیشرفت بیشتر کمک کنند.

اینها در عمل نشان داده‌اند که با دست خالی قادر به انجام کارهای بزرگ هستند به شرط آن ‌که حاشیه‌ها را کنترل کرده و اجازه ندهند عده‌ای که از فوتبال چیزی نمی‌دانند هر روز حاشیه‌ای چاق کرده و هوادار را ناامید سازند.

انتهای پیام/2571/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول