اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

حماسه ماندگار مردم شاهرود در روز مرگ آمریکا

حماسه ماندگار مردم شهرستان شاهرود در روز مرگ آمریکا به زیبایی خلق شد و آحاد مردم، روز ملی مبارزه با استکبار را در این شهرستان گرامی داشتند.

حماسه ماندگار مردم شاهرود در روز مرگ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، امروز مردم سراسر شور و شعور شهرستان شاهرود به خیابان‏ها و میادین آمدند و یک‏صدا با ملت بزرگ ایران اسلامی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

راهپیمایی مردم شهرستان شاهرود امسال پرشورتر از گذشته برگزار شد و آحاد مردم با حضور در میعادگاه‏های راهپیمایی 13 آبان، این روز را پاس داشتند.

طرح مسئله اعتماد به آمریکا بحث انحرافی و مخالف محکمات انقلاب است

امام جمعه مجن در حاشیه این راهپیمایی در شهر مجن گفت: طرح مسئله اعتماد و عدم اعتماد به آمریکا بحث انحرافی و عدول از خط امام (ره) و رهبری و مخالف محکمات انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جناتی هم‏زمان با 13 آبان، سال‎روز تسخیر لانه جاسوسی و روز استکبارستیزی در مصاحبه با خبرنگار فارس در استان سمنان، در سخنانی با اشاره به آیه 113 سوره هود اظهار کرد: خدا در قرآن تصریح می‌کند «و شما مؤمنان هرگز نباید با ظالمان دوست باشید»؛ چرا که آتش آنان دامن شما را هم می‌گیرد و شما را هم منحرف خواهد کرد و به کیفر خواهید رسید.

امام جمعه مجن افزود: رهبری نیز در سخنی می‌فرمایند «امروز آمریکا تهدیدی برای صلح جهانی است و شعار مرگ بر آمریکا دیگر امروز مخصوص ملت ما نیست، امروز در اکناف عالم شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند».

وی تصریح کرد: 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ آمریکای جهان‎خوار و خون‎آشام به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز مبارزه با استکبار جهانی است.

دانشجویان شاخ آمریکا را شکستند

جناتی خاطر نشان کرد: دانشجویان ولایت‎مدار، شجاع، آگاه و دشمن‌شناس با فتح لانه فتنه‌انگیزی هیمنه پوشالی و شاخ دیو کاخ سفید و غول آمریکا را شکسته و حماسه‌ای بس عظیم آفریده‌اند که امام راحل آن را انقلاب دوم و بزرگ‎تر از انقلاب اول نامیدند.

وی بیان کرد: اصولاً سفارتخانه‌های آمریکا در تمام کشورها کانون اصلی جاسوسی سازمان سیا هستند.

امام جمعه مجن افزود: در همان آغاز تسخیر لانه جاسوسی رئیس دولت موقت و ملی‌گراهای مرعوب آمریکا و کسانی که قبله آن‎ها آمریکاست، با حرکت انقلابی دانشجویان قهرمان به مخالفت برخاسته و خود به شدت ترسیدند.

وی اظهار کرد: آن‎ها مردم را از حمله نظامی آمریکا برحذر داشته و ترساندند که امام در پاسخ آن‎ها فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ... مگر آمریکا می‌تواند دخالت نظامی در این مملکت بکند، امکان برایش ندارد ... غلط می‌کند، دخالت نظامی بکند، نترسید و نترسانید ... اگر آن‎ها می‌توانستند دخالت نظامی کنند، شاه را نگه می‌داشتند».

با فتح لانه جاسوسی، آمریکا تحقیر شد

جناتی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی گفت: با فتح لانه جاسوسی، آمریکا تحقیر شد و هیبت و هیمنه پوشالی‌اش در هم شکست و دانشجویان قهرمان به پشتوانه امام و مردم قهرمان ایران 444 روز کارکنان جاسوس سفارت را مقتدرانه نگه داشته و در برابر تمام فشارها ایستادگی کرده و آمریکا بر قدرت قرن را به خفت و خواری و ذلت کشاندند.

امام جمعه مجن با بیان اینکه این روزها مسئله مذاکره با آمریکا و مسئله اعتماد و عدم اعتماد نسبت به آمریکایی‌ها مطرح است، اظهار کرد: امام راحل از آغاز مبارزه با استکبار جهانی تا پایان عمر با برکت خود لحظه‌ای و کمتر از لحظه‎ای به آمریکا خوش‎بین نبوده و هیچ‎گاه اعتماد به آن‎ها نداشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امام دولت آمریکا را منفورترین دولت و تمام مصیبت‌ها و گرفتاری‎های ما را از آمریکا دانسته‌اند و مقام معظم رهبری هم بارها بی‎اعتمادی و نفرت خود را نسبت به آمریکای خون‎آشام اعلام فرموده‌اند.

جناتی تأکید کرد: طرح مسئله اعتماد و عدم اعتماد، بحث انحرافی و عدول از خط امام و رهبری و مخالف محکمات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: در همین قضایای اخیر که کمی نرمش غیرقهرمانانه نشان داده شد، بر همگان آشکار شد که آمریکایی‌ها به هیچ‎وجه قابل اعتماد نیستند.

اوباما تکلیفش را مشخص کند

امام جمعه مجن تصریح کرد: اوباما از یک طرف گفته که ما قصد تغییر رژیم ایران را نداریم و از طرف دیگر در دیدار با نتانیاهو گفت تمام گزینه‌های حمله نظامی روی میز است.

وی افزود: مسئول دیگر آمریکا بعد از نرمش غیرقهرمانانه گفت «ایران دو راه بیشتر ندارد یا باید تن به مذاکره دهد و یا رنج تحریم را تحمل کند»؛ عین آن عبارتی که ابن زیاد به امام حسین (ع) نوشت یا تسلیم یا جنگ، امام حسین (ع) در پاسخ فرمودند «هیهات منا الذله».

جناتی با تأکید بر حضور مردم در 13 آبان گفت: روز 13 آبان امت بصیر و ولایت‎مدار ایران اسلامی به مقتضای وظیفه دینی، تولی و تبری و پیروی از خط راستین امام و رهبری و نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال ملت ما توفنده‌تر، کوبنده‌تر و پرخروش‌تر از هر سال شعار مرگ بر آمریکا، اسرائیل و ضد ولایت فقیه را سر می‌دهند.

انتهای پیام/2249/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول