اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خروش ضدآمریکایی مردم در خراسان رضوی

مرگ بر آمریکا؛ گزینه‌ای که همیشه روی میز ملت ایران است

شهرها و شهرستان‌های خراسان رضوی امروز شاهد حضور پرشور و گسترده مردم خداجو و همیشه در صحنه بود تا بار دیگر با تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، سیلی محکمی به صورت مستکبران زده و همراهی خود با ولایت را محکم‌تر از همیشه فریاد کنند.

مرگ بر آمریکا؛ گزینه‌ای که همیشه روی میز ملت ایران است

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، شهرستان‌های خراسان رضوی نیز امروز شاهد حضور و خروش یک‌صدا و همه جانبه ملت همیشه در صحنه استان در روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود.

در ادامه بخشی از این همایش ملی ضد استکباری را مرور می‌کنیم.

* امام جمعه چناران: مرگ بر آمریکا گزینه همیشه روی میز مردم ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، در پایان راهپیمایی امام جمعه چناران به عنوان سخنران راهپیمایی گفت: ماه محرم ماه مبارزه با استکبار و ظلم و ستم است و 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی افزود: متاسفانه بعد از سفر رئیس جمهور به نیویورک و مذاکره تلفنی دو رئیس جمهور عده‌ای در کشور خودشان را باخته و خواهان ارتباط با آمریکا هستند.

وی ادامه داد: دنیا بعد از 34 سال از انقلاب اسلامی ایران فهمیده که سفارتخانه‌های آمریکا در کشورها لانه جاسوسی است ولی ایران 34 سال پیش با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان به دنیا فهماند که سفارتخانه آمریکا جاسوس‌خانه است.

امام جمعه چناران بیان داشت: به فرموده امام راحل حرکت دانشجویان  و تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم ایران بود.

وی افزود: نماد استکبار در دنیا آمریکا است زیرا امام راحل فرموده که آمریکا، شیطان بزرگ است و منظور ما، حاکمیت آمریکا است.

امام جمعه چناران ادامه داد: انرژی هسته‌ای بهانه ای برای آمریکا است که به ملت ایران فشار تحمیل کند ولی ملت غیور ایران از تصمیم خود دست برنمی‌دارد.

تاجی افزود: ایران گزینه مرگ بر آمریکا را همیشه روی میز دارد.

وی ادامه داد: اگر آمریکا از خوی استکباری خود دست برندارد فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل  در تمام دنیا طنین‌انداز خواهد شد.

تاجی گفت: ملت ایران در وضعیت مناسبی قرار داشته همیشه در صحنه بوده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

* امام جمعه قوچان: «مرگ بر آمریکا» تبلور پیام ظلم‌ستیزی قرآن است

آیت الله محمد مروج ظهر امروز در آیین راهپیمائی 13 آبان در جمع اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان قوچان اظهار داشت: دشمن در 13آبان 1342 با این فکر که می‌تواند با دور کردن امام و رهبر امت اسلامی از مردم اهداف خود را در کشور پیاده کند امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان پس از 14سال در دانشگاه تهران فریاد مشخص و معین انقلاب و اسلام فریاد «مرگ بر آمریکا» را بر سر تجاوزکاران زده و دشمنان در جواب آنان گلوله‌هایشان را  بر سینه آنان نشاندند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان این مطلب که برخی این اعتقاد را داشته که فریاد «مرگ بر آمریکا» سابقه‌ای قرآنی ندارد، گفت: اولین پیام قرآن کریم مرگ بر ستمگران و زورگویان جهان بوده که تبلور امروزه آن در «مرگ بر آمریکا» است.

وی تاکید کرد: دشمن در 13 آبان 57 به دنبال خفه کردن فریاد دانش‌آموزان و دانشجویان بوده ولی دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 58 آمریکا را از ایران تبعید کرده و لانه جاسوسی آنها را تسخیر کردند.

مروج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان و حمایت معظم‌له از تیم مذاکره‌کننده ایرا در مسئله هسته‌ای یادآور شد: مذاکره پیرامون مسئله هسته‌ای ایران با کشورهائی مانند آمریکا به منزله رابطه برقرار کردن با حرام‌زاده‌ای مثل اسرائیل نخواهد بود.

وی عنوان کرد: مردم ایران اسلامی تا زمان برچیده شدن بساط ظالمان، ستمگران و مستکبرین جهان فریاد «مرگ بر آمریکا» را از حلقوم پاک خویش سر داده و فریاد «مرگ بر آمریکا» اصلی‌ترین پیام 13آبان است.

امام جمعه قوچان با تاکید بر اینکه هرکس از امامت جدا شود دچار لغزش شده و از دین خارج می‌شود، یادآور شد: سازشگر کسی بوده که به دنبال تقلیل یا خفه کردن فریاد«مرگ بر آمریکا»ی مردم ایران است.

* مرگ بر آمریکا و اسرائیل در صدر شعارهای مردم گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، راهپیمایی 13 آبان امسال در گناباد با حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم از میدان امام (ره) تا چهارراه شهید احمدیان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، شعار دانش آموز، شعار هر دانشجو، شعار هر روحانی و شعار هر ایرانی، مرگ بر آمریکا و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست سر دادند.

شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل شعار اصلی راهپیمایان در شهرستان گناباد بود.

در این مراسم همچنین ماکت‌ها و عروسک‌هایی از مقامات آمریکایی و پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، رهبری آماده ایم، ما تا آخر ایستاده‌ایم در دست شرکت کنندگان در راهپیمایی بود.

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان قطعنامه سراسری راهپیمایی را مورد تایید قرار دادند.

* طنین «راه امام خمینی پاینده باد» در آسمان نیشابور

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، تظاهرکنندگان در نیشابور از محل سه راه دکتر شریعتی این تظاهرات انقلابی را شروع و با طی کردن مسیر خیابان امام، آن را در مسجد جامع به پایان رساندند.

اغلب شرکت‌کنندگان تظاهرات را دانشگاهیان، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند.

حضور برخی شخصیت‌‌ها چون معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، فرماندهان انتظامی و نظامی، ائمه موقت جمعه و روحانیت، فعالان سیاسی نیشابور در پیشاپیش جمعیت انبوه تظاهرکننده، بیانگر پیوند دولت و ملت در مقابله با دسایس کشورهای استکباری بود.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی چون «این گفته رهبرم روشن است- ترور همیشه فتنه دشمن است‌»، « یاد شهیدان خدا زنده باد ـ راه امام خمینی پاینده باد» و «گفته حضرت امام حجت است ـ 13آبان دومین نهضت است» یاد امام راحل،‌ شهدای گلگون کفن و موضوع فتح لانه جاسوسی آمریکا در تهران را گرامی داشتند.

در پایان بندبند قطعنامه تظاهرات سراسری 13‌ آبان توسط جمع حاضر در مسجد جامع با گفتن تکبیر تأیید شد.

* 34 سال پیش درِ جاسوس‌خانه آمریکا در ایران برای همیشه بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف همراه با مسئولان شهرستان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم صبح امروز پس از برگزاری راهپیمایی و پیمودن مسیر میدان آزادی تا استادیوم آزادی کاشمر با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، 13 آبان‌ماه یوم‌الله یوم‌الله، انزجار خود را از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام و در استادیوم آزادی کاشمر اجتماع کردند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در این اجتماع با تاکید بر اینکه 13 آبان در تاریخ انقلاب و کشور همانند برگ زرین و مناسبتی پرخاطره است که به یک روز ملی تبدیل شده است، اظهار کرد: 13 آبان یک روز بزرگ ملی و نماد ضداستکباری بوده که با هوشیاری ملت ایران در سال 58 رقم خورده است.

رضا محمدی با اشاره به اهمیت این روز اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی یک اتفاق مهم در انقلاب ایران بود؛ به طوری که معمار کبیر انقلاب این حرکت را انقلاب دوم و مهم‌تر از انقلاب اول دانستند.

وی با تقدیر از حضور دانشجویان، مسئولان و اقشار مختلف مردم کاشمر در راهپیمایی 13 آبان در کنار دانش‌آموزان افزود: امیدواریم این حضور گسترده منجر به نابودی کفار و ستمگران و سربلندی اسلام و مسلمین شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با بیان اینکه ملت ایران همیشه با حضور آگاهانه و پرشور خود در صحنه‌های مختلف اقتدار، عظمت و ولایتمداری خود را به رخ جهانیان کشیده‌اند، خاطر‌نشان کرد: ملت ایران سال‌ها قبل با تسخیر سفارت آمریکا که به محلی برای جاسوسی این کشور تبدیل شده بود توطئه این ابرقدرت را خنثی و به جهانیان اثبات کردند که اجازه نخواهند داد بیگانگان بر سرنوشت آنان مسلط شوند.

در پایان این اجتماع پس از به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا، قطعنامه راهپیمایی نیز قرائت شد و شرکت کنندگان با تکبیر آن را تأیید کردند.

* طنین "ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم" در خیابان‌های درگز

به گزارش خبرگزاری فارس از درگز، در این راهپیمایی با شکوه که صبح امروز با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان، مسئولین و اقشار مختلف جامعه برگزار شد مردم مسیر چهار راه کلات تا میدان جهاد را یک صدا با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طی کرده و بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبرشان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم پرچم‌های آمریکا و اسرائیل نیز به آتش کشیده شد و مردم شعار‌های "مرگ بر آمریکا"،"مرگ بر اسرائیل"،"ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم" و ... سر دادند.

در پایان این مراسم نیز قطعنامه‌ای در رابطه با  محکومیت اقدامات آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون و حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با خوشبین نبودن به مذاکرات قرائت شد.

* فرماندار گناباد: 80 درصد مردم در کشورهای هم‌پیمان آمریکا از این کشور متنفرند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی صبح امروز در جمع راهپیمایان گنابادی اظهار داشت: در قرن 19 میلادی آمریکا هیچ پیشینه استعماری نداشت اما از قرن بیستم وارد عرصه جهانی شد.

وی افزود: شاید به همین دلیل  مرحوم دکتر مصدق با چشم‌پوشی از توان نیروهای داخلی به آمریکا اعتماد کرد که شاید بتواند با کمک آنها مشکلات کشور را حل کند اما با گذشت چند ماه همین آمریکاییها علیه مصدق کودتا کردند.

صفایی بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم نظم جدیدی در روابط  بین الملل حاکم شد و غرب برای خود حق وتو قائل شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57  آنها دیدند که این انقلاب  توانایی این را دارد تا در محیط بین‌المللی تاثیرگذار باشد و در برابر آمریکا جبهه مقاومت ایجاد کند؛ لذا با اشکال مختلف سعی در مخالفت و نابودی و ناکام گذاشتن انقلاب داشتند.

صفایی افزود: از آن جمله می‌توان به انواع خرابکاریها، راه انداختن هشت سال دفاع مقدس، حمله به هواپیمای مسافری ایران، شورشهای خیابانی و ترور مقامات و دانشمندان ایران و امروز هم تحریمهای ظالمانه اشاره کرد.

صفایی تصریح کرد: امروز در بین کشورهای متحد آمریکا بصورت میانگین 80 درصد و در بین کشورهای اسلامی 88 درصد از آمریکا متنفرند.

وی گفت: شاهدیم که امروز عرصه نفوذشان به عرصه تنفر تبدیل شده و در مقابل برای ایران ایجاد قدرت نموده است.

فرماندار گناباد گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعاری است که ملتهای دنیا با آن پیوند استراتژیک خورده و آثار آن برای ایران تامین امنیت است.

* نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه حمزه مشهد: آمریکا به 25 کشور طی 50 سال حمله کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، راهپیمائی 13 آبان این شهرستان در صفوف بهم فشرده با حضور خیل امت حزب‌الله از مقابل مسجد جامع آغاز شد و راهپیمایان در محل آموزش و پرورش این شهرستان تچمع کرده و با قرائت  قطعنامه سراسری این روز و به آتش کشیدن پرچم  آمریکا و اسرائیل به سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه مشهد گوش فرا دادند.

حجت الاسلام عابدینی در این مراسم گفت: آمریکا شیطان بزرگ بوده و قابل اعتماد نیست.

وی افزود: بیانات رهبر انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان، دنیا را تکان داد و تمامی معادلات دشمنان را بهم ریخت.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در طول 50 سال اخیر آمریکا به 25 کشور جهان حمله کرده و این کشورها را مورد تهاجم قرار داده است.

وی خطاب به سردمداران آمریکا که روز خود را با خوردن مشروب آغاز می‌کنند، گفت: چطور فردی که با این وضعیت برای مذاکره می‌آید مورد اعتماد است؟

عابدینی لزوم هوشیاری  ملت ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: تیم مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی هم باید با زیرکی که تاکنون پیش رفته‌اند، روند را دنبال کنند تا اگر با سیاست و دیدگاههای نظام همراه بود، مسیر ادامه یابد و گرنه  مقام معظم رهبری فرمودند که اتکال ما باید به تولید داخل باشد و روی پای خود بایستیم.

انتهای پیام/2202/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول