اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌‏دهد

وقتی ایران یک‏صدا «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلة» می‏‌شود

13 آبان 1392 در تقویم ملت ایران به عنوان روزی ثبت شد که نظیر نداشت؛ روزی که اقصی نقاط کشور یک‏صدا «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلة» شد.

وقتی ایران یک‏صدا «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلة» می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شعار «مرگ بر آمریکا» امروز در راهپیمایی 13 آبان در جای جای ایران اسلامی از جمله شهرستان دماوند طنین‎انداز ‎شد.

پیش‏تر، در دو جلسه هماهنگی و برنامه‎ریزی راهپیمایی 13 آبان در شهرستان دماوند، تمام مسئولان و در رأس آن‎ها، امام جمعه و فرماندار دماوند تأکید مؤکدی بر طنین‎انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا در این روز داشتند و این خواسته مهم، امروز با لبیک مردم بام ایران محقق شد.

از آنجایی که 13 آبان ماه به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار» نام‏گذاری شده است و کشور آمریکا در رأس استکبار جهانی هم‏چنان پیشتاز میدان است، همه اقشار جامعه در کنار دانش‎آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی شرکت کردند و با مشت‎های گره کرده خود، بار دیگر برائت‌شان را از این دشمن دیرینه کشور فریاد زدند.

در روزها و هفته‎های اخیر، شبهه‎هایی در برخی محافل مبنی بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا در راهپیمایی امسال حذف یا کم‎رنگ می‏‌شود، مطرح شده بود و حتی برخی بر این باور بودند که راهپیمایی برگزار نشود، بهتر است.

این در حالی است که مردم و مسئولان ولایی و همیشه در صحنه دماوند بر این عقیده بودند که نه تنها امسال نباید این شعار را حذف کرد، بلکه باید بلندتر نیز فریاد کشید و همین نیز شد.

حضور همه اقشار؛ نشان‏‌دهنده وحدت ملی ایرانیان

فرماندار دماوند در همین زمینه به خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران گفت: 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و فقط مختص به دانش‎آموزان و دانشجویان نیست، بلکه باید زمینه حضور همه اقشار جامعه در این راهپیمایی فراهم می‏‌شد که همی‏ن‌طور نیز شد.

سعید افشارنادری بیان کرد: مقاومت و حضور مردم در صحنه از عوامل پیروزی و تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی ایران است.

وی تجلی و نمود حضور مردم در صحنه‎های سیاسی کشور را راهپیمایی‎های سراسری برشمرد و افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز 13 آبان ماه، نماد و مقاومت و تجدید میثاق با آرمان‎های امام خمینی (ره) و انقلاب و مقام معظم رهبری است.

افشارنادری خوی ذاتی استکبار را سلطه‎جویی بر جهان و غارت‎گری خواند و ادامه داد: هر زمان که حضور پرشور مردمی را در هر یک از راهپیمایی‎های سراسری می‎بینیم، حمایت مردم از سیاست‎های کلان کشور و انقلاب نمایان‎تر می‎شود.

فرماندار دماوند بار دیگر به اهمیت بیش از پیش راهپیمایی 13 آبان امسال اشاره و تصریح کرد: با توجه به جریانات اخیر و ایجاد شبهه لزوم کم‎رنگ شدن شعارهای مرگ بر آمریکا و حضور در راهپیمایی‎ها، باید با فراهم کردن حضور گسترده مردم و مسئولان و دانش‎آموزان و دانشجویان، این شبهه‎ها را از بین می‌‏بردیم و این رویه به خوبی طی شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری هر چه باشکوه‎تر راهپیمایی‎ها با حضور وسیع مردم، عرصه را بر دشمنان انقلاب تنگ خواهد کرد.

13 آبان امسال؛ پراهمیت‎تر و پررنگ‎تر از گذشته

از نظر مسئولان شهرستان دماوند، 13 آبان امسال پراهمیت‎تر و پررنگ‎تر از سال‎های گذشته باید برگزار می‏‌شد و این اتفاق نیز افتاد.

تقارن این روز با اولین روز محرم‎الحرام، به گفته امام جمعه دماوند، این مقایسه را در ذهن ایجاد می‎کند که برخی از اطرافیان امام حسین (ع) نیز سعی در منصرف کردن ایشان از قیام و سفر به کوفه را داشتند، اما امام (ع) پاسخ دادند که هر جایی که یک حاکمیت ظالم بر یک ملت مظلوم تحمیل شود، جای سازش و سکوت نیست و باید به پا خاست.

بر همین اساس، راهپیمایی امسال در شهرستان دماوند پرشورتر از همیشه در شهرهای دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی در مسیرهای مشخص شده برگزار شد.

همچنین مشارکت همه اقشار از جمله کسبه و بازاری تا کارمند و فرهنگی و مدیر و مسئول در کنار حضور پررنگ دانش‎آموزان و دانشجویان بسیار بالا بود.

استکبار جهانی؛ هم‏چنان غده‌‏ای سرطانی

امام جمعه دماوند نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران گفت: استکبار جهانی غده‌‏ای سرطانی است که ریشه دوانده و در عین براندازی چندین باره در قیام‎های مشروطه و قبل از آن و در انقلاب اسلامی، باز هم جان دارد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی بیان کرد: امام خمینی (ره) تعبیری داشتند که برای ماندگار شدن، باید ماده فساد محو و دفن شود.

وی افزود: محو و نابودی ماده فساد در دنیای سیاست امروز، محو و نابودی استکبار جهانی است.

امام جمعه دماوند در بررسی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و مقایسه آن با سایر انقلاب‏های جهان تصریح کرد: دیگران اول انقلاب و بعد فکر کردند که چه می‎خواهند، اما امام خمینی (ره) اول فکر کردند که مردم چه می‎خواهند و سپس انقلاب کردند.

علاءالدینی به سخنرانی امام راحل در چهارم آبان ماه سال 1353 اشاره و اظهار کرد: با وجود اهمیت این سخنرانی که به عقیده خیلی‎ها یکی از کوبنده‎ترین سخنرانی‎ها علیه استکبار بود، اما بیانیه صادره در همان روز نیز به دلیل استناد به قرآن برای برائت از دشمن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه دماوند همچنین به تقارن روز 13 آبان ماه امسال با محرم تصریح کرد: باید از این تقارن میمون برای برگزاری هر چه باشکوه‎تر حماسه آبان ماه استفاده می‏‌کردیم و این چنین نیز شد.

وی اضافه کرد: در زمان قیام امام حسین (ع) نیز کسانی بودند که از امام خواستند این کار را نکنند، اما ایشان پاسخ دادند که در هر جایی که یک حاکمیت ظالم به زور به مردم تحمیل شد، باید به پا خاست و مبارزه کرد.

علاءالدینی در پاسخ به کسانی که به رئیس جمهور نامه می‎دهند که شعار مرگ بر آمریکا حذف شود یا حضور مسئولان کمتر شود، تأکید کرد: ما معتقدیم که نه تنها نباید حضور مسئولان کم‎رنگ یا شعار حذف می‌‏شد بلکه باید به طور جدی‎تری نیز حضور در صحنه می‌‏داشتیم.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده است که هر زمان در برخورد با دشمن اصلی خود حسن نیت به خرج داده‎ایم، ضربه بزرگ‎تری خورده‎ایم.

امام جمعه دماوند با اشاره به برخی از نظرات مبنی بر اینکه دوره امروزی، زمان دیپلماسی و گفت‎وگو است، تصریح کرد: برائت و مرگ گفتن، با دشنام تفاوت دارد.

مسیرهای راهپیمایی؛ مملو از جمعیت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه امروز تمام مسیرهای راهپیمایی روز 13 آبان در شهرهای رودهن، آبعلی، کیلان و دماوند مملو از جمعیت بود، در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این مسیرها در شهر رودهن از مسجد علی ابن ابیطالب (ع) تا میدان اصلی شهر، در شهر آبعلی از شهرداری تا مسجد علی ابن ابیطالب (ع)، در کیلان از حسینیه تا گلزار شهدای فاجان و در دماوند از میدان امام خمینی (ره) تا مرکز شهر امروز شاهد تحولی عظیم بود.

حجت‏‌الاسلام محسن کرمانی به اهمیت روز مبارزه با استکبار جهانی و لزوم فراهم کردن زمینه حضور همه اقشار جامعه در راهپیمایی امروز اشاره کرد و گفت: مسئولان ادارات و نهادهای مختلف، در خصوص حضور پرسنل و جامعه هدف خود هماهنگی و همکاری‎های لازم را انجام دادند و این راهپیمایی بسیار پرشور بود.

وی همچنین با اشاره به تقارن این روز با نخستین روز ماه محرم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری‎ها مسئولیت فضاسازی شهری را بر عهده دارند، مقرر شده بود تا در فضاسازی به این تقارن و تناسب توجه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند تأکید کرد: برای پررنگ‎ کردن شعار مرگ بر آمریکا پیشنهاد شده بود تا قبل از راهپیمایی امروز، زنگ مرگ بر آمریکا در مدارس نواخته شود.

کرمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت حضور دانش‎آموزان در این راهپیمایی، قاری قرآن و قرائت‎کننده بیانیه از دانش‎آموزان تعیین شده بود.

وی افزود: همچنین بیانیه مشترک دانشگاه‎های شهرستان دماوند علاوه بر قرائت و توزیع در راهپیمایی، در رسانه‎های سایبری و مکتوب منتشر شد که اثرات مطلوبی داشت.

مذاکره؛ تیری در تاریکی

در هفته‎های اخیر، اهداف و برنامه‎های نیرنگ و فریب‎های همیشگی آمریکا بیش از پیش برای ایرانیان آشکار شد.

یک بام و دو هوایی آمریکا در تمایل به مذاکره با ایران و ورود یک طرفه به میدان که مثل همیشه خود را آقا و سرور دنیا دانسته و می‎خواهد همه امور به نفع خودش تمام شود، مهر تأیید دیگری بر این باور است.

از سوی دیگر، به اظهار دست‎اندرکاران امر، دشمنی دیرینه آمریکا با ایران از زمان نهضت مشروطه و کودتای 28 مرداد 1332، با یک مکالمه تلفنی 15 دقیقه‎ای به پایان نرسیده و نخواهد رسید.

مقام معظم رهبری از واژه «نرمش قهرمانانه» در بیانات خود استفاده کردند؛ نه تسلیم به این سرعت و یا نرمش با ضعیف و کوچک کردن خود و ملت ایران باید بدانند که در این میدان نه باید خود را ضعیف بشمارند و نه دشمن را کوچک.

به عقیده دستگاه دیپلماسی و حاکمیتی ایران، این جریان باید برد ـ برد باشد و آمریکا نمی‎تواند شرطی برای آغاز مذاکرات تعیین کند؛ هر چند که در زمان ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی دیدیم که نرمش با حسن نیت کشورمان در نهایت منجر به اهانت و توهین جورج بوش و استفاده از جملاتی درباره ایرانیان شد که در واقع مناسب خودش بود.

همچنین در هفته گذشته نیز معاون وزیر خارجه آمریکا، اهانت جورج بوش را برای ملت ایران یادآوری کرد و مدعی شده است که فریب‎کاری درDNA  ایرانیان موجود است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا نیز گزینه نظامی و فشار تحریم‎ها را هم‏چنان روی میز خود دارد و به نظر می‎رسد، طرح گزینه مذاکره، تیری در تاریکی بوده است.

در پاسخ به کسانی که زمانه را زمانه گفت‎وگو و دیپلماسی می‎دانند نیز باید گفت که البته اکنون زمان دیپلماسی و گفت‎وگو است، اما وقتی طرف گفت‎وگو نیرنگ‌‏باز باشد و با فریب و نیرنگ پاسخ حسن نیت و صداقت کشور و ملتی را بدهد، آیا باز هم باید کوتاه آمد و شاهد اهانت‎ها و یا فشارهای جدید بود؟

================

گزارش از: مریم سلیمانی

================

انتهای پیام/2568/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول