اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان:

جمود فکری وهابیت را در گمراهی و ضلالت قرار داده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان گفت: جمود فکری که در تفکر وهابیت وجود دارد، آنان را در گمراهی و ضلالت قرار داده است.

جمود فکری وهابیت را در گمراهی و ضلالت قرار داده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی‌زاده صبح امروز نشست هم اندیشی اساتید با موضوع نقد وهابیت و جریان‌های تکفیری با گرامیداشت یاد و خاطره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 طی سخنان گفت: جمود فکری که در تفکر وهابیت وجود دارد، آنان را در گمراهی و ضلالت قرار داده است.

وی افزود: بحث و مجادله در وهابیت تأثیری ندارد و اگر راضی به مجادله شوند، فقط برای فخرفروشی و خودنمایی این کار را انجام می‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان گفت: 13 آبان یادآور سه رخداد مهم و تاریخی در کشور است که باید این رخدادها برای نسل‌های آینده بازگو شوند.

در ادامه این نشست نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نیز طی سخنان مبسوطی با بیان روایاتی از پیامبر اسلام (ص) به پیش‌گویی آن حضرت از ظهور وهابیت اشاره کرد و آنان را به تیر رها شده از کمان تشبیه کرد که از دین خارج شده‌اند و دیگر امکان برگشت نیز ندارند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد میرهاشمی افکار وهابیت را نه تنها در دشمنی با شیعیان، بلکه در تضاد با دیگر مذاهب اسلامی عنوان کرد و روایتی از منابع معتبر و درجه اول اهل سنت در رد افکار آنان بیان کرد.

وی ضمن معرفی و بیان زندگینامه «محمدبن عبدالوهاب» وی را مؤسس فرقه وهابیت عنوان کرد و افکار وی را متأثر از اندیشه‌های «ابن تیمیه» دانست و گفت: ریشه این تفکر انحرافی به زمان بنی‌امیه و برخی از علمای حنبلی می‌رسد.

میرهاشمی سپس مطالبی درباره پیشینه و مبانی فکری و نتیجه این تفکر بیان کرد و ضمن تشریح برخی تفکرات آنان از جمله در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) افزود: برخی جنایات این فرقه نه تنها در هیچ دینی قابل توجیه نیست، بلکه دور از انسانیت است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از فتاوای عجیب علمای وهابی، گفتار و اقدامات آنان را موجب وهن اسلام و در راستای منافع غرب و استکبار دانست و گفت: آنها افرادی غرب زده هستند که آمریکا و غرب دلشان را برده است.

همچنین در این نشست بروشوری با عنوان «همه چیز درباره وهابیت» در بین اساتید توزیع شد و در پایان دکتر میرهاشمی به سئوالات تعدادی از اساتید پاسخ داد.

به همت معاونت فرهنگی، دهمین «نشست هم‌ اندیشی اساتید» با موضوع نقد وهابیت و جریانهای تکفیری، با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان و جمعی از معاونان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در سالن اجتماعات علامه شهیدی این واحد برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول