اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رونمایی از ماکت‌های ضد استکباری توسط دانش‌آموزان شهرری

همزمان با راهپیمایی ضد استکباری ماکت‌های مختلفی که با موضوع 13 آبان و روز دانش‌آموز توسط دانش‌آموزان مدارس ناحیه 2 شهرری ساخته شده بود در معرض دید عموم قرار گرفت.

رونمایی از ماکت‌های ضد استکباری توسط دانش‌آموزان شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز همزمان با راهپیمایی ضد استکباری ماکت‌های مختلفی که با موضوع 13 آبان و روز دانش‌آموز توسط دانش‌آموزان مدارس ناحیه 2 شهرری ساخته شده بود در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در حاشیه راهپیمایی 13 آبان و رونمایی از ماکت‌هایی که با محوریت 13 آبان توسط دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری ساخته شده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با برگزاری نخستین جشنواره شیطانک‌ها اظهار داشت: همزمان با یوم‌الله 13 آبان عوامل اجرایی جشنواره شیطانک‌ها با حضور دانش‌آموزان مدارس ناحیه 2 شهرری ماکت‌های ساخته شده را رونمایی خواهند کرد.

سید رضا موسوی گفت: ماکت‌های ساخته شده توسط دانش‌آموزان به میدان شهرری برده شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ماکت‌ها بیان کرد: ماکت‌های مختلفی با موضوع تابوت اوباما، هواپیمای آرکیو 170، هواپیمای مسافربری ایرباس 655، طرح ذره‌بین و عدم موجودیت اسرائیل در نقشه خاورمیانه، دست استکبار اسرائیل و آمریکا و آدمک‌هایی که مذاکرات ایران و آمریکا را بیان می‌کنند رونمایی می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء در ارتباط با توضیحات این ماکت‌ها ذکر کرد: ماکت تابوت اوباما ساخت مدرسه پسرانه امام حسن عسکری (ع) است که با استفاده از ابزارهای مختلف تابوتی را آماده کرده‌اند و در آن عکس سر اوباما را قرار داده‌اند و پیغام WE JAST OWE YOU 18 TRILLION DOLLARS به معنی ما به شما (مردم دنیا) فقط 18 تریلیون دلار بدهی داریم را در معرض دید عموم قرار دادند.

موسوی در ادامه با توجه به ماکت هواپیمای آرکیو 170 عنوان کرد: این هواپیما توسط مدرسه پسرانه حکمت ساخته شده که هواپیمای بدون سرنشین پس از اینکه از مرز ایران گذشته است در تور ایران افتاده است و راهی برای فرار کردن ندارد و پیغام ?WHERE DO YOU WANA GO BABY به معنی کوچولو کجا می‌خواهی بروی؟ را نوشته بودند.

وی با اشاره به ماکت مدرسه شهید غفاری تصریح کرد: مدرسه پسرانه شهید غفاری هواپیمای مسافربری ایرباس 655 را که مورد هدف ناو آمریکایی قرار گرفته بود را به حالت هواپیمای موشک‌خورده به نمایش گذاشت و دو پیغام WE DO NOT FOR GET THEM به معنی ما آن‌ها را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد و پیغام WE DO NOT FOR GIVE YOU به معنی ما شما را نمی‌بخشیم را بر روی آن نوشته بودند.

موسوی ادامه داد: این هواپیما در سال 1367 توسط ناو آمریکایی مورد هدف قرار گرفت و 290 نفر از سرنشینان آن هواپیما که بخشی از آن‌ها دانش‌آموز بودند.

مدیر فرهنگسرای ولاء با توجه به ماکت بعدی بیان کرد: ماکت سوم توسط مدرسه فرزانگان زینب ساخته شده که در طرح ابتدای نقشه خاورمیانه به نمایش گذاشته می‌شود و روی آن ذره‌بینی وجود دارد که عدم موجودیت اسرائیل را نشان می‌دهد و بر روی آن پیغام WHERE IS ISRAEL?  به معنی اسرائیل کجاست؟ نوشته شده بود.

موسوی افزود: هنرستان قدس ماکتی را ساخته‌اند که دست استکبار را به نمایش گذاشته است و بر روی هر انگشت نام کشورهایی را که توسط آمریکا و اسرائیل محاصره شده اند را نوشته است.

وی با اشاره به آخرین ماکت ساخته شده بیان کرد: ماکت آدمک‌هایی که مذاکرات ایران و آمریکا را انجام می‌دهند و سئوالاتی در ارتباط با ایران می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای ولاء ادامه داد: این ماکت توسط مدرسه راضیه شکرایی ساخته شده است و تمام ماکت‌ها در این روز در معرض دید عموم قرار گرفت.

موسوی با توجه به جشنواره شیطانک‌ها بیان کرد: این جشنواره همزمان با روز 13 آبان و با موضوعات متنوعی شامل اقتدار و عزم ملی ایران، مظلومیت ایران در برابر جبهه‌های استکبار و صهیونیست و پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان برگزار شد.

وی در ارتباط با دیگر برنامه‌های این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره از روز 4 تا 13 آبان ماه گروه اجرایی جشنواره شیطانک‌ها در مدارس مختلف حضور داشتند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کردند.

مدیر فرهنگسرای ولاء افزود: در هر روز از این جشنواره فیلم‌های مختلفی با عنوان‌های متفاوت و با موضوع 13 آبان برای دانش آموزان در مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 و مدارس ناحیه 2 شهرری پخش شد.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در پایان تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که در این مدت در جشنواره شیطانک‌ها پخش شد به همت فرهنگسرای ولاء و با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری برگزار شد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول