اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری سمنان خبر داد

آموزش روش‎های گیاه‎داری و باغبانی به دانش‎آموزان سمنانی

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری سمنان از آموزش روش‎های گیاه‎داری و باغبانی به دانش‎آموزان سمنانی خبر داد.

آموزش روش‎های گیاه‎داری و باغبانی به دانش‎آموزان سمنانی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، کارگاه آموزشی آشنایی اصول و روش‎های اولیه کشاورزی و باغبانی با همکاری سازمان پارک‎ها و مدارس در پارک‎های سطح شهر سمنان پیش از ظهر امروز با حضور دانش‎آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری سمنان در این کارگاه گفت: هدف از این طرح آموزشی، آشنایی دانش‎آموزان با فواید گسترش فضاهای سبز در شهر، اصول و روش‎های کاشت و نگهداری انواع گیاهان و درختان و آشنایی با گونه‎های سازگار با محیط شهری و آب و هوای شهر سمنان است. 

امیر مظاهری افزود: زمانی که دانش‎آموزان به طور عینی و عملی با مراحل مختلف تولید، کاشت و نگهداری گیاهان از نزدیک آشنا می‎شوند به طور یقین تأثیر آن بیشتر و عمیق‎تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی 93-92 بیش از 400 دانش‎آموز در پارک‎های شهر سمنان آموزش دیده‎اند، تصریح کرد: این سازمان آمادگی خود را جهت انجام هماهنگی‎های لازم با سازمان آموزش و پرورش و یا ارگان‎های ذیربط جهت حضور کارشناسان مربوطه برای انجام هرگونه آموزش در زمینه‎های مختلف از جمله آشنایی با گیاهان آپارتمانی، گل‎کاری، تکثیر و تولید را دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری سمنان در پایان اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی در شهرها و صنعتی شدن جوامع این‎گونه برنامه‎ها در کنار به‎روز بودن اطلاعات و آموزش صحیح می‎تواند گام مؤثری باشد در جهت توسعه محیط زیست سالم در شهرها که برای نهادینه کردن این امر، همکاری و اهتمام بیشتر و جدی‎تری را می‎طلبد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول