اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم

آیین سیاهپوشان حسینی در کاشمر برگزار شد

آیین سیاهپوشان حسینی در آستانه ماه محرم و استقبال از ماه پیروزی خون بر شمشیر در کاشمر برگزار شد.

آیین سیاهپوشان حسینی در کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، این آیین معنوی صبح امروز با حضور ذاکرین، پیرغلامان حسینی و دوستداران اهل بیت (ع) در حسینیه فاطمیه کاشمر برگزار شد؛ شرکت‌کنندگان در فضایی معنوی با پوشیدن لباس‌های مشکی خود را برای ورود به ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) آماده کردند.

امام جمعه کاشمر در این مراسم با تاکید بر اینکه دل‌های پرشور عاشق اهل بیت (ع) سرمایه عظیمی برای اسلام است، گفت: باید تلاش کنیم تا از این سرمایه معنوی در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی استفاده شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید قاسم یعقوبی با اشاره به اینکه با فرا رسیدن ماه محرم شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان حسینی در حسینیه‌ها و تکایا هستیم، یادآور شد: باید عزاداری‌هایی که انجام می‌شود در راستای اهداف قیام حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) باشد و اهداف عاشورا را به مردم گوشزد کنیم.

وی با بیان اینکه شعر و مدیحه‌سرایی‌ها باید در راستای احیای دین باشد، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای احیای دین قیام کردند تا جامعه را از لحاظ فکری، اعتقادی و اخلاقی اصلاح کنند بنابراین باید عزاداری، منبرها و نوحه‌هایی که در این روزها برای مردم خوانده می‌شود در راستای اصلاح جامعه باشد.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول