اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دیار مشروطه پرچم استکبارستیزی را برافراشته نگه خواهد داشت

مردم آذربایجان‌شرقی اعلام کردند: همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود دانسته و پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه خواهیم داشت.

دیار مشروطه پرچم استکبارستیزی را برافراشته نگه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در روز 13 آبان 1343 مأموران رژیم شاه حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

13 آبان 1357 نیز دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرده و آنان را به خاک و خون کشیدند.

13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند و مبارزه ضدآمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد که بر اساس آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به روز «ملی مبارزه با استکبار» نامگذاری کردند.

روز 13 آبان حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز ملت ایران را در پیشانی خود حک کرده است، ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 42 در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی زدند.

دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند، 15 سال بعد به غیورمردانی تبدیل شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند.

در آن روزها حتی گفت‌وگوهای کودکان خردسال نه بر سر بازی‌ها و بازیچه‌ها که از ظلم شاه و راهپیمایی‌ها بود.

در آن روزها شعاری برگرفته از امام شهیدان و آزادگان امام حسین (ع) ورد زبان همگان بود و متفکران بزرگی چون شریعتی و مطهری هم از این پیام به خوبی بهره می‌جستند، «ان الحیاه عقیدة و جهاد».

بی‌گمان، دانش‌آموزان آگاه و رشید در مبارزه با استکبار همواره نقشی فعال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌ا‌‌ند، این عزیزان بودند که در 13 آبان 1357 به مردم مسلمان ایران، شور و شعور همچنین عشقی دوباره بخشیدند.

آنان از آینه احساس و شعور مردم انقلابی غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند، این نوجوانان دانش‌دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت‌های گره‌خورده، پایه‌های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمامداران کاخ سفید انداختند.

این جوانان دانشجو بودند که با قیام خویش به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی بستیزند.

خمینی کبیر، عظمت‌های آیین احمدی را در پرتو کرامت‌های محمدی (ص) و انوار پاک علوی (ع) فرا راه بشر این روزگار و همه روزگاران آینده قرار داد.

*مردم دنیا « نه» گفتن را آموخته‌اند

شکوه سیزدهم آبان را پاس می‌داریم زیرا مردانگی، فتوت، ایثار، از خودگذشتگی و دشمن‌ستیزی با سران کفر را مقدس می‌دانیم، یاد همه شهیدان این روزهای بزرگ گرامی باد و خاطره سیزده آبان همیشه در جان‌ها جاودان باد.

سیزدهم آبان روزی است که جوانه‌های سبز ایمان رویید و دانش‌آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حکومت، در دانشگاه تهران اجتماع کردند و تاریخ شاهد خون به ناحق ریخته آنان شد.

دانش‌آموزان انقلابی برخاستند تا نورگوهر دانش و دانش‌آموزی را در آینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند، آنان برخاستند تا انقلاب ننشیند و فریاد کردند تا جهان، پیام انقلاب را بشنود.

اینک ما مانده‌ایم با خاطرات آن روزها و می‌دانیم که امروز اگر به سایه راحت نشسته‌ایم، مدیون استقامت شهیدانی هستیم که در آشوب ظلمت چیره، به مصاف شب رفتند تا ایمان خفته انسان را به سامان صبح برسانند.

سیزدهم آبان روز دانش‌آموز نام گرفت تا یادآور روزی باشد که غنچه‌های مکتب عشق با خون پاک خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و با لبیک به ندای امام و مقتدای خود و شتافتن به سوی حق، ملکوتی شدند.

حماسه 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در تاریخ کشور ایران است، تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به دستور آمریکا و توسط شاه به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 جلوی دانشگاه تهران و تصرف لانه جاسوسی امریکا در سال 1358 است.

ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم نیز ردپای سیاستهای استعمارگرانه و مداخله جویانه آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم، همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانند و اعلام می‌دارند پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه خواهند داشت.

آری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درس سیزدهم آبان مبارزه با استکبار جهانی بود که اینک هراس مبارزه با استکبار را از هر کوی و برزنی ربوده است و هیچ‌کس در اقصی نقاط جهان از مبارزه با استکبار ترسی به دل راه نمی‌دهد و با عزمی جزم و اعتقادی عمیق مبارزه‌طلبی را برمی‌گزیند.

سیزدهم آبان نماد مظلومیت ملتی است که در این روز فریاد حق‌طلبی سر داد، فریادی از عمق وجود که طنین و قوت آن به گوش جهانیان رسید و همه را به استکبارستیزی فراخواند.

مبارزه با استکبار اصل اساسی، وظیفه و تکلیف شرعی است و مهم نیست کدامین دولت و رژیم استکباری را نشانه می‌گیرد زیرا مبارزه با استکبار، مبارزه با تکبر و بی‌اعتنایی به ارزش‌های ملتی است که حقانیت، ارزش‌ها و اعتقادات خود را باور دارند و برای اثبات آن از هیچ تلاش و مبارزه‌ای حتی نثار جان خود مضایقه نکرده و نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند مستکبران بر اساس منافع‌طلبی و سودجویی در امور مملکتشان دخل و تصرف کنند.

بارقه امید میان ملت‌های جهان گرچه تارهای نامریی دارد اما آنچنان محکم به هم تنیده شده است که دیگر ظلم و ستم و زور، تاب چیره شدن بر آن را ندارد.

این بار نیز همچون سالیان نخست انقلاب مردم دنیا « نه» گفتن را آموخته‌اند و از تبعیت بی‌چون و چرا خبری نیست، زیرا بیداری اسلامی همه مردم جهان را به خود آورده است تا رفتاری از سر تأمل بروز دهند و پیروی کورکورانه را برای خود ممنوع سازند.

سردمداران استکبار جهانی نیز به دائمی بودن استکبارستیزی جهان پی برده‌اند و همچون فرد در حال غرق شدن به هر ریسمانی هر چند کهنه و فرسوده چنگ می‌زنند.

یوم‌الله سیزدهم آبان ماه نماد اوج استعمارستیزی و پایداری جوانان، ملت و کشوری ‌است که تا قبل از آن هیچ ملت، دولت و کشوری از جمله شاه مخلوع ایران توان مقابله با استثمار و استکبار جهانی را نداشت.

اگر امام خمینی(ره) و اهدافش همیشه زنده خواهد ماند به دلیل روشنی آن و در خط اسلام و برای خدا بودنش است که به تمام ملل ایران و جهان اثبات شده و چون حجتی تمام و روشن است.

درود بر مردانی بزرگی که از هر چه داشتند برای روشنگری جامعه خود و دیگر جوامع در راه خدا نثار کردند تا امروز برای تمام جهان درسی همه‌گیر باشد.

بر همین اساس مردم سراسر کشور به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان امروز با برگزاری راهپیمایی یاد و خاطره این روز را گرامی داشته و همچون پیشینیان خود فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

* *ایران مرکز ستاد فرماندهی استکبار‌ستیزی در جهان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در حاشیه راهپیمایی امروز، ایران را مرکز ستاد فرماندهی استکبارستیزی در جهان دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین پیام 13 آبان وحدت و اتحاد مردم مسلمان ایران است.

حسین تقی‌زاده گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌اکنون در اوج قدرت و سربلندی قرار دارد و روز به روز نیز بر اقتدار و عزت ایران عزیز افزوده می‌شود.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال توطئه و فتنه هستند به ویژه در مناسبت‌های مختلف سعی در ایجاد انشقاق و تفرقه بین مردم دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به حوادث روز 13 آبان خاطر نشان کرد: سیزدهم آبان برای همه اقشار مختلف دارای پیام خاصی است که مهم‌ترین پیام آن وحدت و اتحاد است و باید قدر این اتحاد و همدلی را بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ارزشمند حضرت امام راحل تصریح کرد: امام خمینی (ره) از تمام جهات یک الگو و نمونه برای همه مردم محسوب می‌شود و عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون امام عظیم‌الشأن است.

*همچنان مردم تبریز پرشور هستند

راهپیمایی 13 آبان امسال تبریز در یک هوای پاییزی سرد به طرف میدان شهدا برگزار شد.

حلقه اتحاد و پیشقراول راهپیمایان را جوانانی از جنس همان جوانان سال 58 تشکیل داده بودند اما این بار از نسل سوم انقلاب.

امروز مردم خداجوی تبریز در صفوف به هم فشرده آمده بودند تا بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را با لاله‌های در خون خفته انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) اعلام کنند.

آری امروز همه آمده بودند حتی کودکانی که شاهد نهال انقلاب نبوده‌اند، مشتاقانه در صف‌های اول راهپیمایی حاضر بودند.

آری مردان رزمنده هشت سال دفاع مقدس که با حضورشان بر سرسبزی این سفره میهمانی گسترانید نیز آمده بودند.

جانبازان که بر ویلچرهایشان که سوغات جنگ است با غرور تکیه زده و با چفیه‌های حلقه شده در گردن‌هایشان فریاد می‌زنند و به انقلابی بودن خود می‌بالند نیز آمده بودند.

مردم با شعارهایی نظیر، مرگ بر آمریکا شعار ما نبرد با آمریکاست/ امت اسلامی ما بیدار است ‌از آمریکا و صهیونیسم بیزار است/ ارمغان انقلاب بیداری اسلامی، تنفر از آمریکا دستاوردی جهانی است/ مرگ بر اسرائیل و مرگ ضد ولایت فقیه انزجار خود را از حکومت مستکبر آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام داشته‌اند.

در این مراسم اقشار مختلف پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی با مضمون  مرگ بر آمریکا، ما تا آخر ایستاده‌ایم، 13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا بود، خانه عنکبوت سست‌ترین خانه‌هاست و سردادن شعارهایی همچون هیهات من الذله، مرگ بر آمریکا، الله اکبر، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در این مراسم پرچم آمریکا و اسرائیل توسط دانش آموزان و دانجشویان و امت حزب‌الله تبریز به آتش کشیده شد.

گزارش خبرنگاران فارس از شهرها و بخش‌‌های استان حاکی است در تمام این نقاط راهپیمایی پرشوری برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول