اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فروردین 54 تا آبان 92

بازی تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران در معیار سنجش

تیم‌های تراکتورسازی تبریز با استقلال تهران تاکنون 29 بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند.

بازی تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران در معیار سنجش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دو تیم استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز تاکنون 29 بار به مصاف همدیگر رفته‌اند که نخستین بازی دو تیم به تاریخ 24 فروردین 1354 و آخرین بازی 18 اسفند ماه سال 1391 برگزار شده است.

- استقلال و تراکتورسازی نخستین بار در فصل 54 باهم روبه‌رو شدند. اولین رویارویی دو تیم روز 24 فروردین 54 در ورزشگاه باغشمال تبریز صورت گرفت و تراکتورسازی با تک گل حسین نورمحمدزاده استقلال را شکست داد، در حالی که تراکتور تازه از دسته دوم آمده بود و استقلال نیز قهرمان فصل گذشته شده بود. جالب این که یک مربی استقلالی به نام محمد بیاتی روی نیمکت تیم تراکتورسازی در این بازی تاریخی بود.

-استقلال تهران در طول بازی‌های خود 15 بار موفق به شکست تیم تراکتورسازی تبریز شده است اما تراکتورسازی تنها 5 بار شکست را به تیم استقلال تحمیل کرده و 9 بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.

-تیم استقلال تهران در مجموعه 49 بار دروازه تیم تراکتورسازی را گشوده است و تیم تراکتورسازی 25 بار موفق به گلزنی به تیم استقلال شده است.

- فرهاد مجیدی و علیرضا اکبرپور بهترین گلزنان تیم استقلال مقابل تراکتورسازی با هفت و پنج  گل زده هستند، در مقابل داود رستمی، جاسم کرار، کوروش برمک، فلاویو لوپز با دو گل زده بهترین گلزنان تراکتور سازی می‌باشند.

- بهترین خاطره استقلالی‌ها مقابل تراکتورسازی پیروزی پر گل پنج بر یک در فصل 77 ـ‌ 76 بود که با این پیروزی تیم استقلال عنوان قهرمانی را به دست آورد. زننده چهار گل از پنج گل استقلال علیرضا اکبرپور مهاجم سابق ماشین‌سازی تبریز بود.

- بهترین خاطره تراکتورسازی مقابل استقلال به سال 1371 برمی‌گردد که تیم تراکتورسازی مانع صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی دومین دوره لیگ آزادگان شد.

-سیروس دین‌محمدی، کاظم محمودی، داود رستمی، علی‌اکبر ذوالمجیدیان، آندرانیک تیموریان، جاسم کرار ، فرزاد حاتمی، رودریگو توزی، فردین عابدینی بازیکنانی هستند که از تراکتورسازی به استقلال پیوسته‌اند.

- پرویز مظلومی، مهرداد پولادی، امیرحسین صادقی و فرزاد آشوبی افرادی هستند که از استقلال به تراکتورسازی پیوسته‌اند.

- منصور پورحیدری با 5 برد و ناصر حجازی با 4 برد بهترین عملکرد بین مربیان استقلال در مصاف با تراکتورسازی داشته‌اند.

- فراز کمالوند و واسیلی گوجا با یک برد و سه تساوی بیشترین امتیاز را بین مربیان تراکتورسازی در بازی‌های استقلال کسب کرده‌اند. نکته جالب اینکه تیم فراز کمالوند در مقابل استقلال هیچگاه شکست نخورد.

- تراکتورسازی و استقلال در لیگ برتر 10 بار به مصاف هم رفته‌اند که 4 برد سهم استقلال بوده، سه بازی نیز تراکتورسازی به پیروزی رسیده و سه بازی نیز با تساوی پایان یافته است.

- تراکتورسازی ظرف شش ماه دو بار استقلال را در ورزشگاه آزادی مغلوب کرد. تراکتورسازی در بازی برگشت لیگ یازدهم در فروردین 90 استقلال را در دو بر یک در تهران شکست داده و در دور رفت فصل بعدی در شهریور 90 این‌بار 3 بر 2 آبی‌پوشان را شکست داد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول