اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اندر حکایت مردم آذربایجان‌شرقی و استانداری که بالاخره آمد

خوش‌آمد به مردی که با مردم بیگانه نیست

بالاخره تب و تاب حکایت مردم آذربایجان‌شرقی و استانداری که در راه بود هم به سر رسید و چند روزی است بازار گمانه‌زنی‌ها در خصوص خط مشی، پیشینه، اقدامات آتی، برنامه و افکار آقای استاندار در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها حرف اول را می‌زند.

خوش‌آمد به مردی که با مردم بیگانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چند ماهی از استقرار دولت یازدهم گذشته و مردم استان آذربایجان‌شرقی پس از چشم دوختن به یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌های پی در پی و انتظار برای معرفی مرد شماره یک استانداری، عاقبت شاهد اعلام رسمی نام اسماعیل جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی بودند.

هرچند با آغاز به کار فعالیت‌های مختلف دولت و اعمال تغییرات در بدنه مدیریتی استان‌ها که قابل پیش‌بینی و البته حق دولت جدید نیز است، هموطنان تعدادی از استان‌های کشور از جمله آذربایجان‌شرقی زمان زیادی چشم به راه اعلام نامی به عنوان استاندار خود در جایگاه فرد شماره یک استان بودند اما در نهایت معرفی جبارزاده به عنوان فردی که باید در تحقق برنامه‌ها، تلاش برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادها همچنین پیگیری حقوق و مطالبات مردم و در نهایت توسعه پایدار استان نقش اساسی را ایفا کند، توانست خیال مردم آذربایجان‌شرقی را از این بابت آسوده کند که فردی با سابقه و آشنا به جغرافیای فرهنگی و مردمی و اقتصادی استان، عهده‌دار این مسئولیت خطیر شده است.

با توجه اهمیت مقوله زمان و دقت‌نظر بر روی این مسئله که بسیاری از تصمیمات مهم مدیریتی استان در انتظار اعلام این نام و استقرار استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در کاخ استانداری بود، شهروندان استان از اقشار مختلف به این کندی در انتخاب و معرفی استاندار معترض بودند و با توجه به مسائل پیش روی استان انتظار می‌رفت این اقدام هر چه زودتر رخ دهد.

حالا با انتخاب و اعلام نام اسماعیل جبارزاده که گفته می‌شود امروز به شکل رسمی و با حضور وزیر کشور معارفه شده و در کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی آغاز به کار می‌کند، طیف جدیدی از خواسته‌های به حق مطرح شده و از سوی نهادهای مختلف به نمایندگی از اقشار مردم پیگیری می‌شوند.

در مدتی که گذشت شاهد آن بودیم که مردم و مسئولان استان احتمال ایجاد تغییرات مدیریتی در رده‌های بالای ادارات و سازمان‌های مختلف را پیگیری می‌کردند (احتمالی که در بسیاری موارد مردم و افراد مرتبط با نهادها حتی به انتظار آن نشسته‌اند).

با علم به اینکه این اقدام به دلیل ایجاد همسویی و مواضع مشترک مدیران با مدیریت ارشد استان، وزرا و در نهایت هیئت دولت است، از طولانی شدن این روند گله داشتند. در این مدت شاهد آن بودیم که کار بسیاری از ادارات و سازمان‌ها هم کند شده و همه به نوعی در انتظار اعمال تغییرات هستند.

در عین حال می‌شود به سادگی پیش‌بینی کرد این قصه تا نوروز سال آینده ادامه خواهد داشت و این یعنی ماه‌های زیادی از سال 92 شاهد اقدامات چشمگیری در حوزه مدیریتی نخواهیم بود.

از سوی دیگر بحران دریاچه ارومیه، وضعیت هوای استان و ریزگردها، معرفی ضرب و جرح و توهین به عنوان جرم پرشمار استان، کاهش گسترده منابع آب، معضلات طلاق و از هم پاشیدن خانواده‌ها، طوفان‌های نمکی، تصادفات منجر به فوت و آسیب‌های جدی جاده‌ای، لزوم توجه به بافت‌های تاریخی، میراث فرهنگی و معنوی، نزدیکی فصل سرما و ظهور مجدد قاتل خاموش، مسائل ویژه هموطنان آسیب دیده از زمین لرزه ورزقان و ده‌ها مورد دیگر اتفاقاتی هستند که در سطح استان آذربایجان‌شرقی نیازمند رسیدگی سریع هستند و از دست دادن حتی ساعتی برای روشن شدن تکلیف تغییرات مدیریتی استان، منجر به افزایش انتظار برای تعیین تکلیف این مسائل شده است.

تمام این مسائل به معنای بار بسیار سنگینی است که استاندار جدید آذربایجان‌شرقی از نخستین روزهای حضور در بنای تاریخی و زیبای استانداری با آنها درگیر بوده و باید راه‌حل مدبرانه و همراه با امیدواری برایشان بیابد.

راستی، آقای رئیس جمهور! تلاش شما برای بهره‌گیری از خرد جمعی و ارج نهادن به مقوله مشورت با افراد مطلع را ستایش می‌کنیم و امیدواریم شاهد روزی باشیم که این شکل و شیوه مدیریتی در کشورمان نهادینه شود.

در آغازین روزهای استفاده از این شیوه، خرسندیم هر چند کمی دیر اما بالاخره گذر زمان نیز در نظر گرفته شد و با وجود تمام دغدغه خاطرهای به حق، ضمن بهره‌مندی از همفکری مسئولان طراز اول استان، مجمع نمایندگان و دیگر افرادی که نظرشان بر این روند اثرگذار بود، در پاسخ به دغدغه خاطر مردم این استان تاریخ‌ساز و فرهنگ‌پرور، نتیجه‌ای شایسته و بایسته در حد معرفی نماینده چهار دوره مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فعالی سیاسی و اخلاق‌گرا، فردی خوشنام و مردی آشنا به اوضاع استان را به عنوان مدیر ارشد آذربایجان‌شرقی معرفی کردید.

مردم استان ما و تمام استان‌های کشور همان اندازه که پیگیر جلسات خارجی و اوضاع اقتصادی و مذاکرات پیش رو همچنین تلاش‌های شما و هیئت دولت برای گسترش آگاهی، دانایی، صداقت، اخلاق، امکانات و توسعه پایدار هستند، چشم به راه ثمربخشی تلاش مدیران استانی شما در تمام سطوح و لایه‌ها برای بهبود وضع زندگی و کار و خدماتشان به جامعه نیز هستند، به امید خدا و تدبیر جنابعالی در کنار درایت مدیران زیاد منتظر نمانند...

............................

نگارنده: فرینوش اکبرزاده

...........................

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول